Alla inlägg under februari 2012

Av Katrine - 21 februari 2012 11:54

Tänk vad vi kan lära oss av barn! När jag pratade med Moa om morfars(min pappas) sjukdom till sprit så tittade hon på mig och sa: Men mamma, då måste vi tala om för Morfar att han inte kan dricka. Då blir han ju inte sjuk!


Tänk att det faktiskt är så enkelt och endå så svårt.... Jag har en mycket klok liten dam som har lärt mig mycket i livet. Hon har lärt mig vad kärlek är och hon får mig att känna mig älskad, oavsett vad när eller hur!


Det finaste jag kan ge henne är att tillfriskna i mitt medberoende så att hon har en ärlig chans att få leva ett liv utan alkoholism... Det säg ta tre generationer till att trillfriskna från sjukdomen alkoholism. Och då är jag ju en bra bit på väg?=)


Samtidigt kan jag se det stora och fina i med allt som har hänt. Utan alkoholisten i mitt liv skulle jag aldrig ha sökt hjälp, jag skulle inte ha jobbat med mig själv, jag skulle inte ha vissa vänner i mitt liv som får mig att växa. Men jag har allt detta, och för det är jag evigt tacksam!


Så man kan säga att min sjukdom (medberoende) är också min lycka i livet. Allt har en mening och det är jag säker på!

Ovido - Quiz & Flashcards