Alla inlägg under januari 2010

Av Katrine - 27 januari 2010 21:43

Har ni någon gång varit med om att man tänker på en annan människa så mycket och intensivt och i samma veva så ringer den människan!


Ibland är det verkligen situationer och möten som man vet att det har sin mening. Och det är just i ett av dessa möten som jag har upplevt just detta!


Det kan gå månader, år innan man hörs eller ses. Mycket kan ha hänt. Men när man sitter där och pratar med varandra känns allt som igår.


Detta är också en av anledningarna att jag tror på sann vänskap. Men vad är det egentligen? För jag har är omringad av olika vänskaper i mitt liv. Jag älskar alla mina vänner på olika sätt.


Men en sann vän för mig är den människa jag kan vara mig själv med. Som finns där om jag lyfter luren. En äkta vän är den som jag känner mig bekväm med osvasett var man står i livet.


Man kan stå i olika delar, men man delar situationerna med varandra så allt bara känns bekvämt.


Det är inte lätt att hitta nya vänner. Det är så mycket som ska passa... Men en sak är säker. Jag tyckerverkligen om att vara social. och lära känna andra människor.


För mötet med en annan människa säger mycket om mig själv med! Jag kan lära så otroligt mycket genom mina vänner.


Så en hyllning till var och en av er! Ni är otroligt viktiga, och med er kan jag vara mig själv. Helt enkelt Katrine!

Av Katrine - 25 januari 2010 18:45

Det är mycket som sker i mitt och andras liv nu! Stor kliv i livet som får mig att fundera.


Fundera över livets frågor helt enkelt, över var jag själv står och vill.


Som Mia Törnblom sa på en föreläsning så trodde hon att hon var en som visste det mesta om att ha förhållande. Just eftersom hon hade varit ensam så länge, läst mycket, varit andlig och verkligen redo för ett förhållande.


Men verkligheten dök upp när hon träffade sin man och allt blev inte riktigt som hon hade tänkt sig..


Och jag tror att det är just så det är... För när vi möter en annan människa så får man en annan syn på saker och ting. Det finns någon annan att ta hänsyn till, att lyssna på och finnas för.


Och helt plötsligt inser man att det viktiga är inte att allt ska levas enligt facit, eller på ett visst sätt. Det handlar om vad man verkligen vill och känner sig redo för! Börjar man utifrån det så har man kommit långt!


Så oavsett om man gifter sig, skaffar barn, flyttar ihop, satsar på jobb, lever ensam etc så är det en enorm känsla om det är just det man vill!


Då spelar det ingen roll hur det "egentligen" ska vara. För det finns inget facit! Vi har bara här och nu, och vad kan bli bättre än att lyssna på sin egen magkänsla och satsa på det man verkligen vill ha!

Av Katrine - 20 januari 2010 21:02

Ja då var det dags för träning. Att träna min självkänsla, gränser, tillit..träning till livets små delar som har sån stor påverkan på mig/ oss alla...


Det är just nu jag inte står med ett leende, utan rädslan kan trdäa in och jag måste fokusera för att hitta balans.


Inspirationen är låg. Humöret tryter... Såna här dagar känner jag igen.. men cad gör ni alla när man känner så här???


Ringer en vän,läser någon bra text med eftertanke. Och försöker att bara andas och ta det lugnt är vad jag gör. Försöker tro på mig själv och ha tillit till livet,,,

Av Katrine - 16 januari 2010 20:21

Är det inte så att vi njuter när vi har våra uppåt dagar. När allt bara flyter på och känns bra..


Men lika viktigt är det att reflektera och tänka vad vi vill ha och var vi vill uppnå. För jag kan säga det, ingen känsla är så stark som när man strävar mot något man har längtat efter och man känner att man får det..


Starkan är så stark å skrämmande samtdigt...!

Av Katrine - 16 januari 2010 11:38

Idag fick jag en bra start på dagen! Älskling väckte mig med frukost på sängen och sedan ska vi åka och grilla på södra. Dessutom ska vi sova på hotellet ikv!! Så mysigt!


Och jag är Kär, Kär uppöver öronen!! Glad, positiv, energisk... så underbart härligt och jag njuter av det!!

Av Katrine - 14 januari 2010 12:54

Tänk att det faktiskt är så att man behöver sina ner för att komma upp. Att efter regnet så njuter vi extra av solsken... Lätta uttryck, och samtidigt så visa & sanna!


För just när vi står och har det som mest svårt så är det näst intill omöjligt att tro att det kommer att komma något bra ur situationen. Man vågar knappt hoppas på en gnutta lycka just då.


Men med tiden så blir känslornaelt  och tankarna inte lika starka och negativa. De känns lite lättare för var dag och plötsligts tår man där och inser att det har hänt saker!


Och det är just såna här Moments som får mig att inse att om man verkligen vill något så är det värt att kämpa för! Även om vägen till målet kan kännas svårt..och till och med omöjligt!


Men om jag inte gör det jag känner och brinner för så känner jag mig inte hel! Jag vill veta vad jag missar om jag inte tar chanserna..istället för att aldrig veta vad man kunde ha fått...


Klart att det känns förjävligt om det blir fel. Men helt säkert så har man lärt sig något av det med!


Så jag har ett leende på mina läppar just för att jag vågar. Och att jag har nära och kära som finns där oavsett vad. För mig är just DET lycka!

Av Katrine - 10 januari 2010 13:40

Om jag bara för idag kan njuta av allt det positiva som sker och välja att bara se det så skulle det vara en helt underbar dag!


För just idag så skulle jag njuta av alla nära och kära som visar att de finns och bryr sig. Jag skulle njuta av att känna mig älskad och känslan av att älska någon.


Om jag bara för idag väljer att se det mod jag har skulle jag växa som människa!


För just idag väntar jag nervöst på att börja mitt nya jobb som jag har fått för att jag hade mod att välja något nytt! Jag skulle även se de framsteg jag gör i arbetet med mig själv och vad långt jag har kommit!


Om jag bara för idag väljer att våga tro på att allt som känns svårt kommer att lösa sig så skulle jag kunna slappna av och bara njuta av livet!


För just idag så kan jag blicka tillbaka och se att de dalar jag gått igenom har lett till något helt underbart bra för mig! Allt har en mening, och med lite distans till saker och ting så ser man att allt löser sig tillslut!


Om jag bara för idag inte låter rädslan styra mig så kommer jag att känna mer tillit till både livet och mig själv!


För just idag så kan jag välja att ha tillit till mig själv och andra människor. Det kommer att göra mig harmonisk och för att jag litar på mig själv så vet jag att jag kommer att såga ifrån om någon sårar mig. Jag kommer att ifrågasätta om något känns fel och jag kommer att stå upp för mig själv i alla lägen!


Om jag bara för idag lyfter upp en annan människa och är den sanna vän jag kan vara så kommer en relation att växa och bli starkare.


För just idag har jag energin och kraften att låta livet ha sin lilla gång, och istället låta en vän få prata av sig. Eller kanske behovet av att bara vara, skratta eller gråta finns. och då gör vi det!


Om jag bara för idag väljer att skjuta mina egna åsikter och negativa tankar åt sidan och iställer riktar in mig på att se det goda som sker så kommer jag själv att få mer energi! Då kanske jag bemöter fler människor med ett leende och på så sätt smittar leendet av sig och en annan människa får en mer positiv dag..


Tänk om jag bara för idag tar ansvar för hur jag själv väljer att se på livet, då skulle jag välja att leva det fullt ut med så mycket glädje jag bara kan! för det är just då jag känner att det är så här livet ska vara!


Och visst kan det låta bara för lätt för att vara sant, men jag tror faktiskt att det är just så! Det är bara jag som väljer hur mina tankar och känslor ska vara. Det är bara jag som tillåter mig själv att vara postiv eller negativ...


just för idag tror jag på att jag har den makten...!

Av Katrine - 5 januari 2010 11:52

Om jag skulle beskriva mitt liv så skulle jag också fundera om jag upplevt de saker jag vill i livet.


Om någon nära försvinner så är det just det jag funderar i alla fall.. Hur levde personen sitt liv, och var han/hon nöjd med sitt liv?


Så varför ska man inte ställa sig den frågan redan idag? För att reflektera över var man står och vad man vill ha..


Jag har nogg upplevt en hel del som har fått mig att inse vad so är viktigt i livet. Vad jag vill ha och vad jag mår bra av.

Vad som är värt att kämpa för, hur man släpper sånt som bara tar energi och hur jag ständigt vill utvecklas som människa!


Och bara det här är ju bra att veta, det är stort. och jag är stolt över hur jag är. På gott och ont, för det är JAG.


Jag vill ha trygghet i livet, och jag vill ge det till mina nära och kära. Jag vill ta och ge kärlek. och jag vill känna att jag gör meningsfulla saker som JAG växer av och utvecklas.


Inget av det materiella är saker som är av betydelse om man drar allt till sin spets. Självklart påverkar det, men det får mig inte att känna mig levande.


Så jag konstaterar att det är alla möten med olika sorts människor och mår bra av! Det är då jag tar beslut utifrån vad jag vill och mår bra av!

Det är när jag känner att jag gör rätt, just för mig som jag kan känna ren lycka!


Och jag har upplevt lycka! Vi har alla våra dåliga dagar. livet går i en jämn våg av olika känslor. Men en sak är säker, jag är ändå nöjd med mitt liv! För jag känner att jag lever det=)

Ovido - Quiz & Flashcards