Alla inlägg under maj 2011

Av Katrine - 30 maj 2011 12:13

Idag var Moas första inskolningsdag i förskoleklass! Och som ALLA mammor säger, minna lilla tjej börjar bli STOR!


Hon tyckte att det var så roligt och spännande och jag är så oerhört stolt att ha henne som min dotter! Det är såna här stunder jag kan förstå vad min mamma har känt vid alla mina första gången tillfällen=)


Det är blandade känslor av lycka, förväntning, stolthet och lite rädsla över vad som komma skall...för en sak är säker: DET GÅR SÅ FORT!


Och nu när vi väntar vårat (andra) barn så känner jag inte alls att det är jobbigt. Jag ser med förväntan fram emot ännu en till människa tt få dela så mycket med. Och både ge och få kärlek av!


Jämfört med det så är "min egen tid" inte alls lika viktig...för det tiden jag delar med min familj gör mig som mest levande!

Av Katrine - 27 maj 2011 13:33

Har ni tänkt på hur lätt det är att nedvärdera sig själv? Jag tycker i alla fall att det är mycket lättare att säga saker jag behöver utveckla, bli bättre på än mina positiva och starka sidor. Och om jag råkar göra ett misstag så minns jag det mycket bättre än något jag gjort jäkligt bra!


Sitter hemma idag och ser hur regner faller ned på mina uteblommor jag köpte för ett tag sedan. Och det var just i denna sekund jag började fundera på just detta...


För jag kan vara så inspirerad över hur alla andra har det, är och lever. Och dessa blommor är ett typiskt exempel på detta! För jag kan verkligen vilja ha gröna fingrar och pyssla om i trädgården/hemmet som alla andra. Och dessa blommor var et tappert försök.


Men i just denna sekund så inser jag också att jag är nöjd med dem. och det räcker väl? Fast att de mest hänger och jag glömmer bort dem så är jag nöjd med min ansträngning i hemmet.


Att alla andra nog mest ser dem som vissna blommor är en annan sak;) Och det är just detta i alla fall JAG vill bli bättre på! Att se det jag verkligen gör och kan glädjas av det!


Andra exempel är tex. när ag bakar. Jag ÄLSKAR att baka, men mina bullar blir andra lika stora, fluffiga eller gyllenbruna som någon annans. Men jag får energi av bakningen, jag blir glas och JAG tycker att det är gott och väldigt trevligt att bjuda på något när nära och kära hälsar på. och än så länge har ingen annan klagat;)


Så idag njuter jag av just de små saker som gör mig till mig! Och jag är jäkla stolt över vissna blommor, lite bränt bakverk och en Moa som har klätt sig själv och anser sig själv vara världen vackarste!

Av Katrine - 16 maj 2011 20:37

En del av att jobba med mig själv har varit att komma på vilka egna behov jag har och göra dem för att må bra. och just ikväll gick det upp för mig att man kan ha såna olika behov i ett förhållande, men att detta kan ses som något bra och stärkande!


Ikväll var det fixarkväll på Moas förskola och Daniel kom och hjälpte till att snickra en altan till deras lekstuga. För mig betydde detta oerhört mycket (säkert mycket mer än för Moa;) Eftersom jag kom på att ett behov jag har är att känna att vi är en familj som gör allt för varandra. och just den känslan fick jag ikväll!!


Jag är sjukt stolt att ha Daniel vid min sida och inser varför jag vill ha barn tillsammans medjust honom- För han kompleterar mig. Älskar dig Daniel och är sååå lycklig just här och nu:):)


Vi kompleterar varandera med våra olika behov och tankar. Vi utmanar och utvecklas tillsammans. Och jag har aldrig haft en tråkig stund med dig, inte ens en vanlig sketen vardag;)



Av Katrine - 14 maj 2011 11:24

I helgen fick vi besök och hade riktigt fredagsmyyys med öl, pizza & hockey. Dessutom hade älskling överraskat med röda rosor när jag kom hem efter jobbet så jag blev riktigt ompysslad hela fredagen!=)


Idag blir det tjejfest för Moa och mig så jag ser fram emot en riktig skoj och god(!) lördag! Härligt att vara med vänner och bara ladda batterierna!


Förutom det så rullar tidne på, och ma blir verkligen medveten om det nrä man väntar en ny i familjen! För nu är det bara 9(!!) veckor kvar innan våran lilla prins kommer och förgyller vårat liv. Och det är med blandade känslor jag inser detta!


Det är oerhört spännande att möta den vi så länge längtat efter men också skrämmande om man tänker på hur allt kommer att bli. Hur grejar man det liksom?;)

Men i grund och botten känns allt bra, för jag får dela händelsen med de jag älskar mest på jorden...MOA & DANIEL!!

Av Katrine - 7 maj 2011 10:47

Igår hade jag och Daniel en jätte mysig fredag! Vi minglade lite på stan, handlade tillsammans och sedan gick vi å satt oss på 1891 och tog ett glas gott att dricka var( för min del njöt jag av den citronskivan jag fick till min sprite;). Det kändes precis som förr, som VI, som någon jag verkligen behövde!


Vi tog kvällen som den kom och åt jätte god mat ute! Vår lilla runda avslutades på nya Olearys där vi satt i några timmar och bara skrattade och hade det allmänt GÖTT!


Så härligt att kunna göra en sån här sak efter 2,5 år och fortfarande känna mig NYKÄR!:) Det är sant, Daniel får mig ständigt att upptäcka nya sidor av både honom och mig själv!


Och igår insåg jag hur mycket jag uppskattar vår vardag tillsammans, för det är just den jag ville dela tillsammans med någon. Och nu har jag hittat honom, helt klart!;)


Lilla krypet i magen växer och vi LÄNGTAR till vi får träffa honom...(?) Samtidigt som vi alla tre tar hand om varandra och njuter lite extra den sista tiden vi "bara" är tre:)



Ovido - Quiz & Flashcards