Alla inlägg under oktober 2009

Av Katrine - 28 oktober 2009 20:37

Att testa nya vägar är väldigt utvecklande. Det ger så mycket och det är just då jag känner att jag lever! De stunder jag trotsar mina rädslor och bara gör något som överträffar mig själv.


Ibland får man tvinga sig och ibland bara händer det... Men det är just att man gör det som ä den stora upplevelsen! Inte resultatet, utan bara steget!


Världens vackraste text, just för att den ger perspektiv och en rejäl tankeställare om livet är "Bara för idag". En text ur ett häfte från Naranon/Alanon som i grund och botten handlar om att överträffa sig själv. Att man ska ge av sig själv utan att få tillbaka. Och tanken att genom att ge så får man tillbaka.


Denna text är så klockren. Det står bland annat att man ska göra en god gärning till någon annan utan att avslöja att det är du själv.. Dets tår också att man ska försöka sig på något som annars skulle vara skrämmande/otäckt att göra...


Å vet ni. Det var just vad jag gjorde idag! Trots att resultatet blev fruktansvärt dåligt så kunde jag ändå skratta åt situationen och tänka... Äh det bjuder jag på!


För just idag matchade jag min klarröda bils färg så perfekt..i ansiktet!! Jag åkte glatt från jobbet och skulle handla skor på birsta. Eftersom de bygger om vägarna funderade jag vilken väg som var snabbast. Och tog beslutet att prova den nya vägen.


Jag åkte glatt in på väge där MÅNGA vägarbetare stod (detta borde ha varit varningstecken!). Men jag brassade vidare och insåg till slut(!) att vägen tar slut och jag fick vända min lilla bil... TUR att den är liten! På tillbakavägen stod vägarbetarna i rad och vinkade glatt!


Herrrejisses!! Det krävs ju Katrine för ett sånt här misstag! Men vet ni, det bjuder jag på! För JAG har skrattat otroligt mycket åt det idag. Mina vänner har skrattat, och nu bjuder jag på händelsen här!


Så resultatet av att ta min egen vägen blev inte så bra den här gången, förutom många goda skratt...och det är värt nog så mycket för mig!=)

Av Katrine - 27 oktober 2009 20:54

Ibland finns bara frågetecken, man vet varke ut eller in. Kan inte alls välja den väg man ska gå, allt känna bara förvirrande...


När saker dras till sin spets är det lätt att man börjar fundera på vad man vill. Vad man står för. Vad man behöver och vad man verkligen har.


Ikväll känner jag mig bara förvirrad, så tom samtidigt som jag har massor av funderingar som snurrar runt i min skalle...

Av Katrine - 25 oktober 2009 18:56

Jag har en bästa vän, en själsfränd, en som alltid finns där och accepterar mig för den jag är. Vi lär av varandra och utvecklas varje dag av våra erfarenheter tillsammans!


Min ängel är Moa och jag är så stolt och glad över hur jag fick just dig som dotter! Varje dag fylls med nya erfarenheter och utmaningar tillsammans med dig. varje dag är en gåva att vara mamma när jag får dela den med dig!


Du är bara fyra år, men så vis. Vis, men härligt mycket BARN. Och det ska du få vara så länge du är det! För jag kommer alltid att finnas där, se dig som min lilla Moatös oavsett hur gammal du blir.


Men en sak är säker, sedan jag fick dig har mitt liv förändrats totalt. Du gav mig möjligheten att hitta mig själv, du ger mig förutsättningar att söka vem jag är och vad jag står för.


För det är du som som fick mig att vilja söka svar i livet! Tänk att någon så liten, som vet så lite ger så mycket! Jag är så lycklig när vi har våra underbara dagar och jag är glad för de utmanande dagar vi får tillsammans. För jag vet att det är just de dagarna som får oss att utvecklas och bli starkare!


Du har så mycket energi, och det syns på hela dig! Du hoppar och dansar, studsar och far. Men lyckan finns alltid där, nyfikenheten på livet! DET är en sån stark egenskap som jag är glad att få dela med dig!


Vet inte hur ofta jag säger att JAG ÄLSKAR DIG! Och ibland hör du det knappt, men älskade Moa jag menar det lika starkt varje gång! Du kan aldrig få höra det för lite, för JAG ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA!


DU har fått mig att inse vad kärlek är, hur det är att älska någon ovilkorlöst. Samtidigt som jag alltid får känna mig älskad tillbaka. Så jag säger tack min ängel, tack för att du är du och för att du gör varje dag till en gåva!

Av Katrine - 23 oktober 2009 13:05

   Nu kan jag sluta leta, jag har hittat min Doris... min pärla... MIN nya bil!! Inget att skryta med, men jag är SÅ nöjd! JAG har själv köpt en bil! Så glad över den!


Kom att tänka på andra saker jag själv har fixat... Jag har ett underbart fast jobb som jag trivs med och får en fast lön!


Jag har köpt en jätte fin lägenhet som jag bott i två år i och som jag verkligen trivs i!


Jag har helt enkelt klarat mig rätt bra, och mer där till...och är glad att se det själv=)


Nu handlar det om den andra mbiten av mig själv, att lyssna vad min mage säger. Att ta hand om mig själv och att våga leva livet! Och även där är jag ju en bit på väg!


Idag är en dag som jag njuter av. Jag har en bra dag och är tacksam över det!



Av Katrine - 15 oktober 2009 21:50

Tycker om att mysa ner mig i soffan nu, njuta av en film å bara vara hemma. En ny och underbar känsla för mig=)


Kärlek kan vara så mycket. Men det optiala är den äkta, då man bara känner det i magen och hela kroppen.


Som när jag känner den oerhört starka kärleken till Moa. Den bara bubblar och känna så äkta!

Eller kärleken till min syster som jag kan/har gjort så mycket roligt med. Som jag kan luta mig tillbaka mot och bara få vara mig själv.

Kärleken till min bror som finns där och låter mig vara lilla syster.


Det finns så mycket kärlek att uppleva, om man bara tillåter sig. Om man slutar att leta efter det man trånar efter och tittar upp för att se verkligheten..



Av Katrine - 13 oktober 2009 16:33

Kylan är så påtaglig att den inte går att missa. Löven faller och de vackra färgerna börjar att dala... Det är NU man vill ha någon att dela vardagen med. Att låta någon värma sig och bara njuta av varandras sällskap.


Det är NU jag vill ha mitt livs kärlek...! Spelar ingen roll att jag vet att det är lika bra att sluta leta, för man finner aldrig vad man söker när man letar som mest..


Men ändå, det är ju så jag känner, jag trånar och jag längtar!


När man var 15 och upplevd3e sitt livs första kärlek var allt så mycket enklare. Kanske just för bristen på livserfarenhet... Men tänk att få uppleva just DEN känslan igen. Att det känna SÅ rätt och så vill man ha det för resten av livet!


Gör ni andra det?? Tror ni på livslång kärlek?


Jag vill tro. Men jag är helt övertygad om att det viktigaste i livet är att älska sig själv först. Helhjärtat, först då kan vi hitta var livspartner...


Jag tror att var och en måste hitta en harmoni i livet som man känner inom sig själv. För det är då man kan njuta av vad som sker runt om!


Jag tvivlar inte på att det går, eller att det faktiskt har hänt. Det har jag bevisligen upplevt och sett genom vänner.... Men jag vet inte om det någonsin kommer att hända mig igen??


Men hoppet och viljan är det sista som överger mig...:)

Ovido - Quiz & Flashcards