Alla inlägg under oktober 2010

Av Katrine - 29 oktober 2010 12:13

Det är många nedräkningar nu! Om 9 dagar åker vi utomlands!! Åh vad jag längtar! Vi ska hyra motorcykel, hitta egna stränder och verkligen njuta av ledig tid tillsammans =)

Det är ju den här tidne innan som är så spännande och underbar, då man har allt framför sig. sedan kan man njuta av minnen av det vi gjorde tillsammans!


En annan nedräkning är att det faktiskt bara är 2 månader kvar på det här året... Och under den tiden kommer jag att vara nästan klar med kursen som jag läser! Dessutom är det månag roliga saker som väntar på vägen!


Vi ska fira jul hemma i vårat hus och det ser jag verkligen fram emot. Speciellt när Moa är med oss på julafton=)=)


en inflyttningsfest väntar och det känsn jätte roligt! Att bjuda hem våra nära och kära för att visa vÅRAT hem. UNDERBART!


Jag räknar även ner till den dagen jag får träffa dig min kära vän, Anna! Få krama om er alla och njuta av er närhet! Tänker på er HELA tiden!


Och just nu sitter jag och räknar ner till HELG!!!=)



Av Katrine - 14 oktober 2010 13:58

Det har varit väldigt svårt för mig...nsätan obegripligt tror jag. Ett tag tyckte jag inte alls att det ens var roligt att vara ute med Moa och leka. En annan stund tyckte jag att jag njöt av varje stund, men hade alltid bråttomt att göra saker...


Nu tycker jag att jag kan njuta av olika stunder på olika sätt. Vissa gånger kommer jag på mig själv att saker ska gå fort, men accepterar det. sån är jag!


jag kan helt ärligt säga att jag njuter av att vara ute med Moa. Idag var vi hemma för hennes hosta för staman. Och vi började dagen med en lång frukost och film. sedan packade vi lite fika i picknick korgen och gick till lek parken.


Och trots blåst och ganska kallt väder så njöt jag fullt ut! Helt underbart att få dela den stunden med henne!


Funderade på hur jag har tagit mig dit. och konstaterar att det är genom att försöka..och försöka igen. Om man inte kan något eller gillar det så kan man lura sig själv genom att intala att man faktikt gör det!


Och visst tar det tid, men nu står jag ju här och gör något helhjärtat! Och det känns så bra!


Nu ska vi mysa vidare innan middagen ska förberedas till Daniel kommer hem! Och Moa och bjudit sin pappa=)

Av Katrine - 12 oktober 2010 13:07

Beslutade mig för att ha en positiv vecka. och nu hr jag det bevisat, mycket handlar om ens egna tankar!


På Torsdagen hade jag höstmys med gott fika och levande ljus. Tisdagen valde jag att ha som en mycket bra dag och se det som att jag hade hela veckan att njuta av! Och tänk, det funkade!


Och bara si så där av sig själv så föll allt annat på plats! Underbara svärföräldar kom och hjälpte oss med köket...IGEN! och nú är det så FIIIINT! Ni måste bara se! (Jag ska lägga upp bilder framöver)


Idag ska jag dessutom få besök av älskade Karin. En barndomsvän som betyder mycket för mig. Men som bor i närheten av Göteborg så vi ses inte så ofta...och nu kommer de och äter middag HEMMA hos OSS=)=)


Vänner får barn och jag är såååå glad för dem...ALLA!;)


Moa ska ha kalas. och jag säger då det. Det finns ingen större lycka som när en femåring får bestämma om sitt eget kalas. Och det blir... Prinsesskalas!!=)


Dessutom har jag och älskling bokat en reda till Fuerteventura!! Längtar så otroligt mycket och är så glad att vi beslutade oss för att göra den här resan! En resa där bara vi TVÅ ska njuta av varandras närhet. Ha roligt och bara vara LEDIG!!



Ovido - Quiz & Flashcards