Alla inlägg under mars 2010

Av Katrine - 10 mars 2010 20:48

Det finns vissa stunder och platser som gör att man mår så bra, känner harmoni och lycka...


Tack vare en vän så insåg jag just en sån sak idag. Jag insåg stunder då jag verkligen mått bra, och helhjärtat kännt lycka.


En av dessa stunder var i den lägenhet jag bodde när Moa kom till världen. En tvåa i ett mindre hus med egen uteplats. Huskänslan fanns och det kändes så bra att ha ett hem som jag älskade.


Sen har jag haft samma känsla av att bo i sommarstuga. Precis samma underbara känsla av att bo i eget hus, med egen tomt och tillgång till naturen. Satsa på mig själv, familjen och sånt som ger energi.


Så jag vill tacka dig min vän, som påminde mig om detta. Och att du har uppmärksammat att jag mår bra av att bo och leva på det sättet!


För det fick mig att inse att vad jag vill satsa på och vad jag mår bra av. Och om jag satsar på det jag mår bra av. Så vet jag att jag ger allt till de som står mig nära. Och då mår alla bra=)


Vilken känsla, vilken underbar känsla! Det är det här jag vill, det är så här det ska kännas=)


Så nu är det till att hälsa på de som har hus, vara öppensinnad och bli inspirerad!

Av Katrine - 9 mars 2010 12:05

Av Katrine - 7 mars 2010 16:38

Att hitta sitt drömboende är inte det lättaste. Det är en utmaning som kräver tålamod, för att verkligen vänta på den RÄTTA lägenheten...eller huset.


Det är viktigt att fråga sig vad vi vill ha, det som är viktigt och hur vi kan få det. Det viktigaste är ju känslan av att det ska kännas som vårat hem. Helt enkelt rätt!


Och jag tvekar inte på att känslan kommer att infinna sig. Boendet kommer att komma. Det är bara tålamodet som  tryter för mig del:)


Igår fick Marta en liten Majken. Vilken känsla, vilken upplevelse, vilket steg! Grattis! Det är en spännande tid som väntar;)


Och det är det för så många fler nu. Boende, barn, förlovningar, arbeten och andra framsteg. Härligt!

Av Katrine - 5 mars 2010 12:43

I helgen är mina svärför'ldrar på besök. Vi ska äta gott, basta och prata ikapp oss lite... Och vilken känsla det här är för mig! Jag är oerhört tacksam och lycklig just nu!


Moa fick visa dem sin förskola, och gissa om hon var stolt. Hela situationen får mig att känna att jag får något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva igen.


Jag får vara en del av en familj igen. Moa får förebilder som gestaltar farfar och farmor. Det gör mig så glad!


Dessutom är jag glad över min egen lilla familj oh min släkt. Jag ser det jag har och gläds med det!


För jag har min egen familj nu. Den familj jag är redo att kämpa för och som jag älskar oerhört mycket. Jag har kontakt med alla jag vill, och är glad att jag har det!Och mina vänner finns där. Dag som natt och har en alldeles speciell plats i mitt hjärta!


Det går inte en dag utan att jag tänker på min egen mamma. men jag vet att hon är med mig, gläds med mig och hard et bra nu...


Detta trodde jaga aldrig att jag skulle uppleva. Men jag gör det, och jag njuter av det!


Så jag ägnar mig några extra minuter till att vara tacksam idag!

Av Katrine - 3 mars 2010 11:59

Jag saknar dig, jag älskar dig...

Ovido - Quiz & Flashcards