Alla inlägg under mars 2009

Av Katrine - 31 mars 2009 21:31

Nu finns det mycket att se fram emot!

Våren är på G och många roliga saker väntar... Redan i helgen drar jag & Ida till Sthlm och ska njuta fullt ut!=)

Sedan väntar påsken, roliga födelsedagsfester & inte minst... en resa med Daniel! Ska bli så roligt att åka och göra något tillsammans, en HEL vecka! Absolut ingen tvekan om saken att jag kommer att njuta fullt ut!;)


Ikväll var min prinsessa trött..ibland känns det som om vi inte hinner med varandra...för lite tid! Moa, jag älskar dig av hela mitt hjärta!!

Längtar till vi alla tre kan åka på sommar semester & bara vara. Få njuta av här och nu och känna att det är vi! Vilken dröm....:)


Det är ingen tvekan om känslor nu. Ingen tvekan om vad jag vill. Nu är det bara att stå upp för mina egna känslor och tankar så har jag gjort allt för att nå mitt mål... =)


Att ha känslor för någon är vackert, men oerhört svårt. Jag känner mig svag, sårbar... men vill inget annat än just detta! Och vad är det man säger, man måste våga för att vinna...! Vill våga så mycket mer för tillfället...



Av Katrine - 25 mars 2009 17:33

Att jag ska ha så svårt att ta plats! Berätta vad jag känner och behöver... men behovet av det är enormt. det är det nog för oss alla. För om vi inte står upp för oss själva, men ska då göra det?


Återigen handlar det om att vara rak mot sig själv, så att man lever det liv man själv vill leva. Det är många gånger lätt att skylla på andra, men det är enbart jag som har ansvar för mina val och mitt liv.


Denna insikt har tagit länge för mig att ta in, att verkligen känna. Från början var det en tanke jag fick av min kurator, som sakta men säkert växte fram till en känsla. Och när känsla och tanke förs samman blir det så starkt!


Med många utvecklande samtal av professionell hjälp, många rader i min blogg, många samtal med nära & kära (som har varit ärlig mot mig) och en vilja av stål har jag lyckats att ta mig dit jag är idag.


Jag lever det liv jag själv valt, allt är inte  längre omedvetet...utan jag väljer medvetet vilka jag vill ha i min omgivning. Jag funderar på vad jag mår bra av och vad jag vill ha ut av livet. Jag tänker till en extra gång på vad jag tycker äer okej, och försöker i alla situationer stå upp för mig själv!


Det är inte alla gånger detta är så enkelt, och det är inte ala gånger jag tänker på mitt beteende. Men när jag kommer på mig själv och blir medveten så gör jag allt för att göra bättre val nästa gång. Jag gör allt vad jag kan för att må bra.


Och vägen dit är inte alltid lätt, men så länge man är ärlig mot sig själv så kan man inte begära mer.... Hvudsaken man inte trampar på andra för att må bättre. Då är man inte heller särskilt ärlig mot sig själv=)


Ikväll blir det frasvåffor som de flesta svenskar lär äta eftersom det är väffeldagen. och ärligt talat så njuter jag extra av den trevliga middagen eftersom jag kommer att dela den me två personer som gör mig glad. Moa, mamma älskar dig. Daniel, jag tycker om dig;)


Så...även de små stunderna är viktiga...och det är viktigt att man ser dem=)

Av Katrine - 24 mars 2009 20:54

Länge sedan jag skrev... jag vet...Har varit väl medvetet, men nu känner jag att jag saknar det för mycket. Det betyder så mycket för mig att skriva om mina tankar och beskriva mina innersta känslor...


Just nu känns väldigt mycket bra. Jag är glad för så mycket nu. Trots att allt inte är till 100 precent säkert, bra eller garanterat. Men får vi det någonsin så i livet?


Jag har insett att jag måste lära mig att se vad jag har här och nu för att kunna njuta fullt ut av livet. Inte vad jag hade eller vad jag aldrig får. Utan just vad jag har i mitt liv JUST NU!


Jag har en underbar dotter som jag älskar över allt. Som jag har byggt upp en oändlös kärlek med och som jag alltid känner mig trygg med. Älskar dig Moa!


Jag har en syster som etyder enormt mycket för mig. Som har tagit en viktig roll i mitt liv, samtidigt som jag uppskattar henne för just den hon är. Min alldeles egna syster! Älskar dig!


Jag har en bror som finns där för mig, en storebror som vill beskydda och finnas där så gott han kan. Älskar dig


Jag har många nära vänner som jag inte vore hel utan. jag älskar er alla!


Jag har ett jobb där jag lärt känns människor som ger mig så mycket! Och som jag är utbildad till och verkligen har kämpat för!


Jag har en livserfarenhet som gör mig till den jag är. Som alltid kommer att hjälpa mig med mina val i livet...


Jag har ett eget hem som jag själv har valt, som jag trivs med och som jag känner mig hemma i.


Jag har träffat en människa som ger mig så mycket och som jag tycker om- Daniel, jag tycker om dig=)



Av Katrine - 11 mars 2009 21:32

Ja, då är jag tillbaka..Mycket har hänt och mycket händer i mitt liv.


Det är nog så att det är viktigt att man reflekterar hur man lever sitt eget liv och hur man vill leva det. Att stå upp för sina egna känslor och drömmar för att få det man vill. Samtidigt som det är viktigt att inte bli för egocentrerad...


Så jag försöker ta åt mig av vad människor säger till mig. Jag lyssnar och reflekterar, även om det kan ta tid att smälta vissa saker.


Kan det vara så att jag har trampat på folk för att själv må bra? Vad hemskt är det första jag tänker! För om så är fallet har det inte varit min mening... Absolut inte. Och om man har upplevt det så är dte ju bra att det kommer fram.


Så till er alla som står mig nära... Jag älskar var och en av er. Och utan er vore jag inte hel. Tro mig, jag uppskattar er så otroligt mycket. Och ibland är det viktigt att säga det!


Det är kanske en konst att se vad man verkligen har, istället för det man inte har... Att ta förgivet är nog allt för vanligt... Jag pratar bara utifrån mig själv.


Men när ens egen båt står i gungning är det svårt att lägga energi på någon annan. Man tar all den energi man har kvar för att bara orka. Så jag lovar mig själv att se vad jag har. Försöka njuta av nuet och livet! För det är allt vi har...och det går inte i repris...

Av Katrine - 3 mars 2009 18:03

Fyra år av ren saknad. Älskar dig av hela mitt hjärta mamma. Önskar jag hade dig här med mig..

Ovido - Quiz & Flashcards