Alla inlägg under maj 2010

Av Katrine - 26 maj 2010 11:56

Lika fort som jag bad om det så hände det.... Vi fick huset! Men allt som ska göras innan, som besiktning och kontraktskrivning har gjort att jag inte riktigt vågat tro på att det var sant.


Men så tittade jag på hemnet och såg att det står SÅLD på huset, och helt plötsligt inser jag: DET ÄR VÅRAT HUS!!!


Vilken konstig känsla´. Underbart skrämmande på samma gång! Ska jag, Katrine bli husägare tillsammans med min lilla familj!?


Det som känns absolut bäst är att VI skaffar oss ett gemensamt hem, jag ska ju bli sambo!! Där ska vi renovera och forma så som vi vill ha det! Och Moa ska vara med hela tiden!


Jag kan redan föreställa mig hennes rum...hennes reaktion...vår reaktion! Åh vad spännande det här känns!


Och visst kommer rädslan fram nu... Men den får inte styra, det är bara en halsosam rädsla som gör att vi alla tänker en gång extra utifrån ett sånt stort beslut!


Så jag ser förväntansfullt fram emot att stå med nyckeln och låsa upp dörren på VÅRAT hem... innan dess? Besiktning på fredag!;)

Av Katrine - 17 maj 2010 22:41

Har väntat så länge, drömt så länge, hoppats så länge...och plötsligt börjar det hända saker och rädslar träder en. Men tro mig det är en underbar rädsla blandad med pirr i magen och ett leende utan dess like!:)


Ibland behövs det tid till att se vad man vill ha. Och med tiden så insåg jag en sak...jag VET vad jag vill ha!


Älskar dig Daniel:)

Av Katrine - 14 maj 2010 06:57

  


Just nu är det här min dröm, vår dröm! Det är här vi vill bilda vår familj och hem. Det är här vi vill bo tillsammans!


Känslan är så rätt och det är väl det viktigaste när man satsar på något!


Så jag håller tummarna, ber och gör allt jag kan nu för att VI ska få det VI verkligen vill satsa på tillsammans=)


Av Katrine - 1 maj 2010 12:47

Idag är jag tacksam över att ha fått inse att det verkligen bara är JAG som har ansvar för mitt eget mående. Jag väljer hur min dag ska vara och hur jag vill hantera olika situationer och känslor.


Idag betämde jag mig för att få en bra dag, för att fokusera på mig själv och inse att jag är värd det bästa!


Så jag är så tacksam över hur den här morgonen har börjat för mig.


Tacksam över att min pappa kom och hälsade på och var med Moa till birsta.


Tacksam över att ha tränat för att nå mitt mål och få energi.


Tackam över att jag har en pojkvän som finns där för mig och bemöter mig i alla situationer.


Tacksam över att JAG tog kontrollen över MITT liv=)

Ovido - Quiz & Flashcards