Alla inlägg under maj 2009

Av Katrine - 31 maj 2009 20:38

Idag är alla mammors dag. En dag att hylla den människa som gett oss liv och som som villkorslöst ska älska oss för den vi är.


Jag är en mamma, och jag har haft en jätte härlig dag med min underbara Moa och Daniel. Vi har varit på utflykt hela dagen med en hel familj till. Det här är lycka för mig. Att få vara med människor jag bryr mig om och vill ha en vardag med.


Att få känna att en vanlig söndag kan vara så härlig och att det känns rätt! Det känns rätt att vara vi, det känns rätt att bli omtyckt av någon. Det känns rätt att njuta av här och nu!


Min egen alldeles underbara mamma finns inte längre med mig. Men jag älskar dig och jag tänker på dig varje dag. Saknar dig enormt! Om jag lyckas med en del av det du gjort för mig- så har jag gjort tillräckligt! För mig kommer du alltid at stå för trygghet!


Och jag hyllar alla mina nära och kära som är mamma! Ni gör ett bra jobb, och jag är stolt över er alla!


JAG ÄLSKAR DIG!=)

Av Katrine - 26 maj 2009 16:46

Såg meningen idag och fick mig en funderare. För det är precis så jag vill leva. Men verkligheten kommer ikapp och känslor blandas in. Det är inte alltid lätt att övervinna olika rädslor, att utmana mig själv för att leva det liv jag vill!


Men det är något jag vill och något jag SKA göra! Men det är så myket lättare att säga det i stundens hetta... om något har hänt eller att man känner att man inte ha så mycket att förlora.


Trots det så är det ju bara JAG själv som kan leva det liv JAG vill. Jag måste göra mina val och stå för dem. Jag måste lyssna på mig själv och göra det som känns rätt.


Så min nästa tanke var.... När är JAG lycklig?


Frågan har inte alltid varit enkel för mig. Ibland har jag inte ens vetat vem jag varit.... Men idag vet jag, jag vet var jag står just nu och vad som gör livet värt att leva!


LYCKA FÖR MIG ÄR ATT.....


  • Se min dotter utvecklas
  • Höra min dotter skratta och dela vardagen med henne
  •  få vara trygg och vakna upp med Daniel som jag tycker om så mycket att jag bara ler av tanken...!
  •  tycka om och bli omtyckt
  • göra saker som är skrämmande, men så utvecklande!
  • utmana mig själv både privat och inom jobbet
  • mina nära och kära är frisk och mår bra!
  • stå upp för mig själv.
  • känna att framtiden inte är skrämmande... utan bara något jag förväntansfullt ser fram emot!

Av Katrine - 25 maj 2009 20:03

Nu händer det saker, och jag ser fram emot vad framtiden har att ge!


Idag blev jag bjuden på en jätte god middag av Anna & Mattias, det ger mycket att ha såna underbara vänner=) Det bara tindrar om er, och man kan se att ni trivs med varandra och livet!


I helgen var det klassfest och jag hade verkligen jätte roligt! Mycket folk som man kände och en tokbrutta som fick mig att skratta hela kvällen.;)


Till helgen väntar morsdag. Glad att jag har dig, min ängel!Saknaden av mamma kommer nog alltid att finnas. Men att själv vara mamma och få kärlek av min egen dotter är underbart! Jag älskar dig Moa!


Ibland kan jag inte fatta hur lycklig jag verkligen är! Att kunna säga vad som helst till den jag tycker om och alltid bli lyssnad på! Att någon tar hand om mig är ovant. Man jag ler åt tanken av det, för jag gillar det verkligen=)


Jag ser fram emot vad som väntar oss, för det här känns så stort för mig. Tycker om dig Daniel!


Jag är glad att ha vänner i min närhet som får mig att vakna när jag behöver det. Jag är glad att kunna dela mina tankar och funderingar med er och jag är stolt över varenda en av er!



Av Katrine - 23 maj 2009 12:49

Ibland finns det inga ord som beskriver en känsla. Livet rullar på och man upplever både berg och djupa dalar...


Och fast hopplösheten kan smyga på så är en sak säker. Jag vet vad jag vill, och det måste jag stå för.


Ikväll är det klassfest, jag ska vara med mina nära och kära vänner. Och även några som man inte träffat på länge! Och jag vill ha roligt!


Jag vill ha trygghet dela mitt liv med någon. Det vill jag verkligen! Känslorna är starka och det finns inga tvivel. Att få uppleva kärlek är underbart. Jag vill ha allt äkta!


Tänk att jag älskar färgen lila just nu! Och eftersom jag tror på att allt har en mening så tror jag också på färgers olika påverkan! Så jag slog upp vad lila står för....- "lila: befordrar ledarskap och helar, lugnar vid emotionell planlöshet. Kan man tänka sig!:)



Av Katrine - 20 maj 2009 22:33

Idag fyller Daniel år. Grattis älskling!

Idag kom vi hem från Kreta.

Idag träffade jag min skatt, ängel och underbara dotter- MOA!

Idag är första dagen av resten av mitt liv....!


Har så många intryck, upplevelser, känslor och tankar efter en helt underbar tid tillsammans med D. Var lite orolig att en vecka tillsammans skulle göra någon less.... men för mig blev det tvärt om! Vill verkligen det här, känner så starkt...och är så lycklig att jag träffat just DIG!


Men ett mål så starkt, med såna starka käsnlor så finns det inga tvivel på vad jag vill! Så jag tror på det här, på mig, på oss och försöker våga...


...Våga blotta mig lite för att nå dit jag vill. Våga lita på vad som sägs. Våga känna dessa käsnlor och våga tro på dem!


Vill bara inte bli sårad, vill inte förlora någon som står mig nära.... Men ibland har man bara den där magkänslan då det bara känns rätt. Inga tvivel. Inga dolda motiv. Allt är bara äkta och snällt rakt igenom...och den känslan har jag nu=)


Så för omväxklings skull så ska jag lyssna på min magkänsla. Jag ska våga tro, för det har jag hittils aldrig gjort!

Av Katrine - 11 maj 2009 18:21

Att livet är en dans på ros är sant.... i bland dansar man på blomman sen är man och stäppar på taggarna,,,,

Av Katrine - 10 maj 2009 17:50

 Många gånger har jag ställt mig frågan VARFÖR? Och i krissituationer finner man sällan svaret... Men med tidens gång så inser man att allt som händer har en mening...


Tiden läker alla sår? Det håller jag nog inte alls med om... men man får ett annat perspektiv och livserfarenheten gör att man ser på livet med andra ögon.


Att bli sviken gör ont och det ger ärr, men även det har säkert sin mening. Och med tiden har jag insett att det faktiskt finns människor att lita på... Det är stort för mig, så stort!


Så med det perspektivet så inser jag att jag har lärt mycket om mig själv, jag vet vad jag vill ha och jag står upp för mig själv. Något mer kan jag inte göra. Bara jag vet vad jag behöver och mår bra av...


Och jag mår bra när jag inser vilken enorm känsla det är när jag bara vill skrika ut till världen att jag tycker om Daniel. Och när känslorna är besvarade upplever jag ren lycka!!


Nu är det EN dag kvar innan vi åker till Kreta tillsammans. Ser fram emot en hel vecka tillsammans och bara vara! Jag längtar efter att få vakna tillsammans och bara ta det lugnt. Jag känner att det kommer att bli helt underbart!


Moa tösen är sjuk igen...så hon blir hemma med Martin och myser i veckan. Kommer att sakna dig min ängel, mamma älskar dig!!Du har fått mig att uppleva ren kärlek, utan krav! Utan dig vore jag inte hel!

Jag ska göra det bästa för att hitta något med en prinsessa och göra dig glad=) Jag har redan min prinsessa...och det är DU!!


Anneli.... Tack... Jag säger bara tack=)

Av Katrine - 9 maj 2009 11:14

Ikväll är det party för CARRO SOM FYLLER 25!! Cocktailtema, så finkläderna på! Roligt=)


Igår var Daniel, jag och Moa barnvakt. Full rulle hela kvällen, men jag hade SÅ mysigt! Moa somnade på soffan och åkte hem i nattlinnet... Så i morse blev det god frukost innan D åkte iväg. Längtar redan till vi ses idag;)


Behöver andas just nu... mycket på jobbet och full rulle på min lilla prinsessa. Så ja, jag behöver vara... bara ett tag få vara  och ta det lugnt. Så är det och världen går väl inte under för det....


Nu blir det snabba ryck här hemma... sedan väntar vårmarknad!=)



Ovido - Quiz & Flashcards