Alla inlägg under december 2009

Av Katrine - 22 december 2009 15:31

En kväll hemma, med bara Katrinetid. Ska klippa mig, slå in de sista julklapparna, göra migfin och njuta med ett glöggglas:) Sweet!


Och jag behöver verkligen den här tiden för att låta allt underart som händer i mitt liv sjunka in just nu...


Det är en tid av glädje, ren lycka! En tid då jag får funera vad jag står nu och vad jag är nöjd med. En tid av tacksamhet!!


För jag känner verkligen tacksamhet nu! Tacksam över att min jultomte lyssnade i år, och jag fick allt vad jag någonsin önskade..DET är stort för mig och jag kan inte känna annat än oerhörd TACKSAMHET!!


I mina paket har jag fått en gnutta självförtroende och stolthet genom det jobb jag så länge velat ha!


Jag fick känna längtan och saknad då min ängel åkte till Egypten. En starka känsla som gör det UNDERBART att ses igen. Älskar dig Moa!


Jag fick självkännedom och erfarenhet av det jobb jag lämnar och kommer att sakna, men i samma veva fick jag vänner för livet!


Jag fick till och med kärlek i ett paket! Ett spännande paket att jobba på och känna glädje av!


Dessutom fick jag ren vänskap, eftersom det är i just sånna här stunder i livet man känner vilka vänner man har!

Dessutom ska mina underbara vänner få barn så jag kommer dessutom att få vara med om andras stora val i livet! Det är glädje för mig:)


Och sist men inte minst så fick jag ett stort paket tacksamhet! Tacksam över allt det bra som sker och över att jag är så glad över det!


Dessa paket ska jag njuta av när jag firar min julafton med Daniel. Tillsammans med hans släkt och vänner... Spännande!!


Och mamma, jag vill att de ska se vad bra jag har det nu! Hur nöjd jag är med livet och över mig själv! Älskar dig min kära mamma!

Av Katrine - 20 december 2009 22:44

Jag har fått det! Jag har fått ett jobb jag verkligen vill ha, och jag känner mig SÅ stolt!


Stolt för att jag vågar släppa det trygga  och satsa på något som blir bar för mig, även om jag känner mig rädd för det okända...


stolt för att jag gör något jag tror på och vet att jag klarar.


Det här är så stort för mig och jag ser fram emot vad som komma skall. Jag tror på att allt ordnar sig till det bästa och njuter av att det känns så bra!


Så bra att satsa på något man vill och på så sätt utvecklas..


Utveckling är viktigt för mig. Jag vill känna att jag lever och lever mitt liv meningsfullt...just för MIG!


Och det gör jag, som mest just nu:)


Men det innebär också att lämna människor som jag verkligen utvecklas och känner tillit till. Ni har varit och är som en del av min familj. Ni har alltid accepterat mig för den jag är.


Och jag är oerhört tacksam för allt ni gett mig!! Men jag finns bara ett telefonsamtal bort, en fika ifrån... Ni kommer att ha en spciell plats i mitt hjärta!! Tack!

Av Katrine - 18 december 2009 15:18

Har ni känt känslan av att nu lever jag verkligen mitt liv! Just den känslan är så tillfredställande, och den känner jag nu!


Att lyssna på sin innre röst är det starkaste man kan göra, och alla som gör det beundrar jag. Och äntligen kan jag börja beundra mig själv. Medvetenhet är en bra början på något nytt och är dessutom ett beslut tagit så är man en bra bit på vägen!


Jag vet vad jag vill med så mycket, och det är en bra egenskap. Frågan är vad jag vill JUST HÄR OCH NU!


Ofta har jag visioner och mål, men det är ofta med ett tidsperspektiv. Men om man funderar på hur man vill ha det JUST NU tar man ju verkligen ansvar för sig själv. För det är JUST HÄR OCH NU vi alla lever.


Om jag lyssnar på den känslan så är jag säker på att mitt liv kommer att bli till det bästa och jag kommer att må bra. Sedan finns det alltid upp och ned, det kommer man aldrig undan... men min innersta röst är viktig att lyssna på.


Och genom att jag gjorde det så känner jag denna underbara känsla jag känner JUST NU!


Jag står med förväntan inför framtiden, och jag har en tro till att den kommer att bli bra!

Av Katrine - 10 december 2009 21:19

Att få självinsikt är bra, men kan vara svårt att acceptera och jag gissar att det handlar om rädlsa...


Ibland kan saker bli fel bara för att det är brist på kommunikation.. Jag kan vara så rädd att ta stor plats så jag försöker att bara klara mig själv.


Istället för att be om hjälp eller fråga och på så vis också acceptera den andra människans tankar och åsikter.


Jag kan vara rädd för andra människors tankar  så jag väljer att skapa min egen uppfattning..


Istället för att släppa taget och bara acceptera mig själv istället.


Att inte vara tillräcklig, är en rädsla som gör att jag hela tiden vill prestera bättre än vad jag just gjort..


Istället för att se vilka mål jag uppnå och glädjas med dem.


Bekräftelse är viktigt för mig eftersom jag strävar efter en bekräftelse som egentligen är helt ouppnålig...


Istället för att glädjas av bekräftelsen som ständigt finnas runntom mig och kunna ta åt mig och växa av den.



Så med facit i hand vet jag så mycket, och har bestämt mig för att det är dags att börja leva efter det istället!


Av Katrine - 7 december 2009 16:28

Fram till nu har jag känt sån harmoni över julen. jag har älskat att julpynta, bakat och haft fikafrämmande. Men idag blev det en ny vändning när jag handlade julkappar...

 

Det bara kom över mig. Saknaden efter mamma. Julhysterinsmakt som bara verkar vara till för affärena. Mina negativa tankar om julen. och just då, hatade jag julen...

 

Men sanningen var en annan. Jag hatar inte julen. Men ibland kan jag känna mig så en ensam... En känsla som helt och hållet ligger på mig.

 

Så tillsammans med Carro fick jag helt enkelt känna så, jag fick vara ledssen..och sakta men säkert försvann känslan.

 

Och nu tror jag verkligen på mirakel. För på eftermiddagen fick jag en sån lycklig vändning. Och nu är jag som ett barn på julafton. Som väntar och väntar med sina tindrande ögon.

 

Jag känner att världen ligger vid mina fötter och det sista som ska överge mig är hoppet...

 

Hoppet på att jag får den underbara jul jag vill..Hoppet på att hitta mina Kärlek, som kommer att älska mig oavsett vad. hoppet att fortsätta utvecklas!

Av Katrine - 3 december 2009 14:33

Vad innebär det att älska någon?


Det innebär så mycket mer än att bara leva på rosa moln! För min handlar det om att man ska hitta någon man inte kan leva utan. Inte vem man kan leva med...


Det handlar om att man känner att känslorna är de rätta just för att man trivs med varandra, respekterar varandra.. Har roligt tillsammans, och känner att man kan utvecklas både individuellt och själva förhållandet!


Just nu är jag inne i e period av kärleksfilmer... Och det har aldrig riktigt varit jag.. Men ju mer kärlek jag ser, ju mer inser jag att jag är redo. Jag är redo att älska och bli älskad.


Jag är redo att fatta beslut som jag mår bra av och tror på. Beslut som jag vet är värd att kämpa för. För är det något jag har insett med kärlek så är det nog vår största jobb i livet.


Ett jobb som ger så mycet om man bara jobbar på det. I början kommer det alltid av sig själv, och det är ofta då man ger som mesta..


Men vad skulle det innebära om man ser på varandra med ömsesidig respekt och visar att varje sekund är värd att kämpa för.


För även de dalar man går igenom tillsammans, kommer att ge kraft för att bestiga de högsta bergen!


Detta gäller väl även kärleken till sig själv, till vänner, sina mbarn..alla. Kärlek tar vi så förgivet. Men den är värd att uppmärksammas och vårdas... Att älska/älskas är en gåva!



Ovido - Quiz & Flashcards