Alla inlägg under september 2009

Av Katrine - 29 september 2009 23:42

Att beskriva sig själv är för mig väldigt viktigt att kunna göra. Dels för att jag ska veta vem jag är, vad jag står för och vad jag vill i livet.


Och när man träffar nya människor såär det viktigt att kunna beskriva dessa människor, dels för att ge en bild av hur jag uppfattat människan, men också för att jag själv ska veta vem jag har att göra med.


Så här har jag inte alltid varit. Jag har nog alltid varit social och gillat nya kontakter. Men jag har aldrig backat tillbaka och fundera vad denna människa ger mig. Vad får jag ut av relationen. Idag är det jätte viktigt för mig. lika viktigt som att jag själv ska veta vad jag vill ha ut av relationen.


Det är en intressant resa att lära känna sig själv å andra. Det händer mycket på vägen, och jag tror att allt har en mening.


Min egen beskrining på mig själv?

Jag skulle beskriva mig som drivande, frammåt, analytisk, positiv, glad, positiv, rädd, nyfiken...


Har ni några andra bra ord på KATRINE?=)



Av Katrine - 28 september 2009 20:45

Syskonkärlek!   Familj kärlek   ÄKTA KÄRLEK!  


Det är så lätt att tråna efter kärleken när man inte är i ett förhållande. Men sanningen är att kärlek är så mycket mer! Kärleken till slkt å vänner, kärleken till mitt eget barn ( som inte något kan slå!) och kärleken till den enkla vardagen!


Om jag stannar upp och ser vad jag har omkring mig så ser jag SÅ mycket kärlek! En kärlek som är så viktig, utan den vore jag inte hel.


Så medan livet rullar på och jag går och trånar så är jag omringad av kärlek och på den klarar jag mig länge!


Och är det inte så, även om det låter väldigt klassiskt, att kärleken till mig själv är den viktigaste?

En vän sa nyligen till mig att hon känner ingen som är så trygg med sig själv och har sig själv som bästa vän som...JAG!


Det var en mycket mycket fin komplimang, för jag ser mig inte alls så. Men jag anser att det viktigaste man har är sig själv, det är bara JAG som kan leva mitt liv och det är bara mig själv jag verkligen alltid kan lita på. Försöka lita på magkänslan, lita på att det jag väljer är rätt...och alltid stå för mina val.


Så istället för att fokusera på att leta efter kärleken, så väljer jag att älska mig själv. Helhjärtat. Så det så!=)

Av Katrine - 26 september 2009 11:07

Idag bara ÄR jag... Rätt tråkigt faktiskt, men så är ju vissa dagar. Och den har ju just börjat, så jag får se vad den väntar=)


Tankar som far genom huvudet och funderingar som jag måste gå igenom antar jag... Det är just såna här stunder som gör att lyckan känns så underbart. En helt vanlig dag ger perspektiv på livet och plötsligt dyker en känsla av lyckorus upp och man bara känner att allt är så härligt!


Igår hade jag en helt underbart mysig fredag, det kan man kalla fredagsmys. Nära och kära som kom å hälsade på och att sitta å bara prata med en vän till småtimmarna kan jag verkligen kalla kärlek!


Att låta Moa äta lite gott å vara uppe lite längre är så mysigt, när vi nästan bara har den tråkiga vardagen tillsammans annars...


Tittade just i min kalander och det finn en hel del trevliga saker att se fram emot:) Så jag försöker att ta dagen som den kommer, och vet att var sak har sin tid...!




Av Katrine - 23 september 2009 14:30

Vad härlig vardagen kan vara! Att njuta hemma å bara pyssla...I love it!

Moa och jag har fixat till hennes rum, jag har städat lite å nu sitter i å äter mellis framför tv:n(!). Det är bara så himla mysigt...


Är detta vad som kallas att njuta av livet?:) Njuta av det man har och verkligen SE det! För det är nog så att jag ( & så många andra...tror jag) bara vill ha mer. Inte ser de små guldkornen i livet som gör livet värt att leva. Men det är också just dess guldkorn som man ofta tar för givet.


Jag har sagt det förut och jag säger det igen...MINA VÄNNER. Ni är underbar och betyder så mycket för mig! Både gamla och nya!


Moa, mitt lilla troll som kan ta så mycket energi, samtidigt som hon bara behöver le så är jag på topp igen. Underbart!


Jobbet, där jag trivs med de jag jobbar med. Jag tycker verkligen om att jobba med barn och är motiverad av det!


Min lägenhet som kan se ut som ett kaos ibland. Men det är MIN lägenhet, där jag kan känna mig hemma å trygg. Och det är en stor känsla!


Och till er alla som har förhållande... NJUT av vardagen. I alla fall för några sekunder. Stanna upp och se dig omkring. På din älskling som säkert gör något tråkigt och ditt barn som kan få dig vansinnig... men är det inte alldeles UNDERBART att älska och bli älskad!=)


Det är lätt att tråna efter något man verkligen vill ha. Men jag antar att det hör till för att man verkligen ska känna när det är rätt. Och fram till dess så tänker jag njuta av livet fullt ut, varje sekund...!



Av Katrine - 22 september 2009 20:39

Dagen har jag haft i mina händer, det har hänt saker och jag har haft prövningar. Jag tror på att prövningar i livet gör oss till de vi är och är till frör att vi ska nå vår egen lycka!


Idag har jag lärt mig att jag klarar allt jag vill, bara jag försöker och kanske ber om hjälp!Ibland är det lite mindre hinder än andra. Men det är alla saker att ta oss igenom för att lyckas!


Jag och en vän fixade ihop en säng! MIN nya säng! Och bara av en sån sak lärde jag mig att be om hjälp, jag kan det jag ger mig an på, jag har helt otroliga vänner och jag kan få bättre tålamod!=)


Se där, bara en sån sak får mig glad... jag njuter fullt ut;)


Av Katrine - 21 september 2009 21:53

Nu har en hel vecka passerat å jag har varit med om så mycket! Verkligen en vecka som gjort gott!


Vill så mycket nu, men det är väl typiskt mig!:P Funderade just på vad jag vill ha mest just nu...å helt ärligt så är det bara ett form av lugn och njuta av att må bra!


För jag mår verkligen bra! Jag har fattat beslut i livet som får mig att utvecklas och kunna nå mina drömmar...


Jag har tagit mig för av livets goda och trotsat några rädslor...Det är e sån äftig upplevelse. Men å andra sidan har vi ju olika nivåer på detta!


Och när man har vänner som är totala motsatsen till en själv så tycker man att det borde krocka. Men jag ser det inte så, inte alls! Jag ser det som att man kan ge mycket till varandra! Man kan dra nytta av varandras bra sidor och hela tiden utvecklas som människa!


Vad kan jag göra för att uppleva lycka idag?=)

Av Katrine - 13 september 2009 19:57

Jag har kommit underfund med saker som jag är stolt över. Det är viktigt att se vad man har i livet och njuta av de små guldkornen i livet!


Jag är mäkta stolt över mina vänner. Stolt över att ha just DIG som vän, stolt över att ha någon som bryr sig så mycket om mig! Jag är stolt över att ni ser mig för den jag är, tror på mig när jag själv knappt kan göra det och för att just DU alltid finns.


Jag är stolt över min pappa som har sökt behandling igen och bjudit in mig på en anhörigvecka.


Jag är stolt över alla de som vågar kliva in i de okända och våga prova något nytt. Om man har tillräckligt många sådana vänner omkring sig så ryks man med och utvecklas som människa!


Jag är stolt över du som gjort ett val som alla gånger inte är så lätt, men du gör det för att det är ditt bästa. Det är stort!


Jag är stolt över mig själv för att det verkligen har hänt saker i mitt liv. Jag vill leva mitt liv och känna att jag gör allt för mig själv. Jag säger ifrån när något känns fel och står upp för mig själv.


jag är stolt att för varje dag komma underfund med vem jag är och vad jag vil. Jag nöjer mig inte med något som bara känns ok för det finns så mycket mer att upptäcka om livet!

Av Katrine - 10 september 2009 21:54

Ibland finns det bara inga ord.... Tankarna finns, känslorna snurrar runt men kvar är sanningen. och det finns bara en sak kvar...tiden.


Med tiden läker alla sår... Så är det. Det vet jag. Man får överleva, och det gör man. Nästa steg är att börja leva, och det gör jag!


Skönt att få ett avslut. Skönt att få svar. Skönt att kunna ta åt sig av vad som händer i livet och tro på att allt löser sig till det bästa..


Så nu återtår bara en tro på något gott, tid, läkning och goda vänners sällskap=)

Ovido - Quiz & Flashcards