Alla inlägg under juni 2009

Av Katrine - 26 juni 2009 21:05

Ikväll bär det av till sthlm med min älskling! Har fått en weekend i födelsedagspresent som vi ska uppleva tillsammans... mysigt!


Ikväll har vi ätit en jätte god middag och nu packar vi det sista:) Tänk vad man kan känna en mysig känsla som bara bubblar inom en! Och det gör jag nu...härligt!


Snart väntar semstern och solen skiner på en underbart blå himmel. Så tro mig, jag är laddad och har energi nu. Och jag njuter varje sekund... underbart!


Så just för stunden kan jag känna att jag är nöjd. Jag ser fram emot allt som väntar..spännande!


Jag ser fram emot helgen med Daniel. jag ser fram emot gatufesten som jag ska tillbringa med nära & kära! Jag ser fram emot att vara med min lilla trollunge på semester. Jag ser fram emot allt det som känns bra....roligt!


Och till er alla som redan har semester...hoppas ni har det helt underbart. Njut av varje sekund och ta dagen som den kommer...det ska jag försöka göra;)

Av Katrine - 25 juni 2009 23:17

Älskar den här låten!=)

Av Katrine - 21 juni 2009 14:15

Midsommar har varit och den har varit bra! Jag fick uppleva den tillsammans med nära vänner och Daniel. Ibland kan det kännas så bra att bara vara, att få vara med nära som man känner utan och innan... Och att få dela en midsommar med vänner som känt mig sedan barndommen är något speciellt.


Det är speciellt att få vara med den man tycker om så mycket och känner att det känns rätt i hela kroppen. På så många olika sätt och vis!

Nu får vi ju känna på hur det är att dela vardagen tillsammans eftersom jag och Moa bor med Daniel när mitt badrum renoveras. 


Och det känns så kittlande bra i hela kroppen! Det är en speciell känsla att få vakna upp tillsammans även fast man ska iväg på jobbet. Att det kan kännas så bra att få laga mat till någon som ska..och vill komma hem:)


Och med det vill jag säga att det måste ju vara något bra när man njuter av att få dela vardagen tillsammans. När känslan av hur bra det känns bara växer, både för mig och Moa! Det är speciellt för mig att se  Moa få tillit till någon jag själv kan lita på. 


Jag ler av att bara tänka på hur de kan vakna tillsammans och gå upp medan jag ligger kvar i sängen(!) och hör hur det pratar=) Ni två för mig är väldigt speciell!! 


Ja, så jag tillåter mig att njuta av det som känns bra, jag njuter av mitt liv och mina val.Det är viktigt att se vad man har och tillåta sig må bra fast det händer andra saker i min omgivning...


Så tack mina nära och kära för att ni är speciell




Av Katrine - 15 juni 2009 20:30

Dagarna rullar på, veckorna går och saker händer...


Snart är det midsommar och jag ska fira det med mina nära och kära. Känns riktigt bra. Just nu är det mycket som känns riktigt bra... så bra att det nästan blir skrämmande....!


Jag ser fram emot sommaren, emot semester och alla upplevelser som väntar. Jag ser fram emot framtiden, mina mål och drömmar...ser fram emot, men känner fortfarande en smula rädsla...


Men rädsla är väl något bra? Det ska få oss att fundera och tänka efter en gång extra. Rädsla ska man lyssna på, den säger något om sig själv. Men rädlsan ska inte få styra!


Tänk om man kunde beskriva hur starkt allt känns! Tänk om det fanns ett ord för allt jag upplever i livet. Tänk om... Tänk om, om inte fanns...


Ja, då skulle man kanske kunna leva lite lättare här och nu. För det är en sak jag har konstaterat. Att leva här och nu är den största utmaningen i livet.... Förutom att skaffa barn;)



Av Katrine - 12 juni 2009 16:51

Jag har nog så mycket lättare att slå på mig själv, än att se och vara tacksam över vad jag lyckats med. Om så bara små saker. Så jag lyser ett råd och funderar över vad jag har att vara tacksam över idag...



  • Att jag tagit mig tid att göra det jag vill
  • Att jag kommit underfund med vad jag behöver jobba på...
  • Att jag har vänner som bryr sig
  • Att jag snart ska ha semester
  • Att jag ska få ett fint badrum
  • Att jag har en underbar dotter som jag älskar över allt annat!
  • Att jag träffat Daniel, som får mig att se en ny sida av livet...:)

Tack.

Av Katrine - 11 juni 2009 16:49

Jag kan nog upplevas som kall när det gäller vissa situationer och personer.... Men det är verkligen det sista jag är. Bara det att man har varit med om det förut och tilliten försvinner....


Less och irriterad över vad du håller på med. Förbannad över att du tar dig rätten att göra mig, oss orolig! Vill inget annat än att vara barnet i vår relation och du får vara den förälder du ska. Men det verkar alltid bli tvärt om.


Du har säkert mycket att känna, bearbeta... Men tro mig det har jag med. Och just nu finns bara kraft till mig själv....



Av Katrine - 10 juni 2009 12:23

Lite ovant, lite spännande, lite nytt.... men ack så bra det känns! Moa sov hos Daniel igår, och det gick hur bra som helst! Eftersom mitt hem är ett levande kaos just nu, så uppskattar jag verkligen möjligheten till att bo någon annanstans!


Jag kan verkligen inte med ord beskriva hur glad jag är för att det fungerar, för att få hjälp och för att känna så här! Jag är lycklig, och det är stort!


I väntans tider, när man minst anar kommer det.... Ja, nu händer det mycket. Och det känns bara bra. Bra över att tycka om någon och bli omtyckt... glad över att i det stora hela verkligen må bra.


Jag vill så mycket så jag spricker. Blundar och önskar mig något....Hoppas det slår in;) Jag vill så gärna...


Stora saker händer! Inte bara mig, utan mina vänner!

Anna, jag är så glad för er skull! Och lite smått avis;) Det bara lyser om er och jag önskar er all lycka med erat nya hem tillsammans!

 Carro, så glad över att du behöver ett paraply nu;P Glad att det flyter på, det är du verkligen värd!

Annelie, tummen upp för kärleken, lyckan och livet! Tummen upp för allt som sker och allt du får just nu. Jag vet att du mår bra, och jag vet att du vill det här!

Ida. Åh, vad härligt att träffa någon som man känner att man vill satsa på! Du är så duktig som jobbar och jag uppskattar dina peppningar;)

Sandra Glad, glad glad för att ni flyttat hit! Glad för att det lyser om dig och du mår bra. Glad att fortfarande ha dig som vän!



Och till min vän jag vill satsa på, tror på och känner SÅ starkt för...min älskling och pojkvän- Daniel. För mig är du ovärderlig!PUSS!!



Av Katrine - 7 juni 2009 21:52

Tummen upp för...

  • En trevlig helg med Daniel som gav mig mycket energi:)
  • En effektiv och rolig söndag med middag och tervlig människor
  • En mysig söndag kväll tillsammans med Moa och en film!
  • För att jag har börjat läsa!
  • För den framtid som väntar...
  • För den bubblande känslan av att det känns bra!


Suck, pust och stön för....

  • Att jag är så trött:/
  • För att flera veckors jobb i badrummet börjar i morgonbitti!
  • Människor som inte vill lyssna eller förstå...
  • Att allt inte alltid är enkelt...helt enkelt!:)
Ovido - Quiz & Flashcards