Alla inlägg under april 2009

Av Katrine - 27 april 2009 20:12

Nu är det mycket på gång, och det gillar jag!! Älskling och jag åker utomlands om 2 veckor. Fatta vad härligt, underbart mysigt...stort!! Bara vi två i en hel vecka, jag ska njuta varje sekund!;) Och en date med Sandra och David är ju bokad!


Sedan väntar ju sommaren, med spontana dagar, semester, uteserveringar. Utflykter, fester, bad och sol. HÄRLIGT!!!


Och sedan har jag ju vårruset som jag och Carro, med jobbet ska springa... Vad bra att vi laddar redan ikväll Carro!;) Och sedan har vi tjejmilen i slutet av sommaren som vi ska göra också... en hel weekend. Kan det bli bättre?=)


Klassfesten i maj är ju inte heller att glömma bort. Roligt att träffa alla vänner och bekanta och se vad som har hänt!


Mitt badrum ska renoveras...vilket kommer att innebära att Moa och jag kommer att besöka många nära och kära...ha ha ha!!


Jobbet ska göra en hel del förändringar och jag ser fram emot resultatet!


Så underbart att må bra, att se fram emot saker.. att leva här och nu.

Av Katrine - 26 april 2009 13:29

Helgen har gått och snart väntar en ny vecka... Men nu är jag laddad. Nu finns energin. Nu vet jag vad jag vill!


Ibland bara bubblar det i hela kroppen och allt känns bara så RÄTT. Känslan är fantastik och jag upplever den som mest när jag övervinner min egen rädsla!


Handlar väl om personlig utveckling antar jag. Att utvecklas och nå sina mål! Så vad är mina rädslor då? Finns några.... en av den är att våga lita på människor... en annan är att släppa taget och inse att jag inte behöver klara allt själv.


Vilket tur att jag har människor i min närhet som får mig att vakna till! Medvetenhet gör så att man kan göra något åt saken... och det har jag ju faktiskt börjat med:)


Jag vill så mycket... Och det är väl typiskt mig! En styrka anser jag, men vet att allt ska ske med måtta;) Så jag fortsätter att göra allt för att själv må bra. Jag njuter av livet och ser förväntansfullt fram emot vad som komma skall!



Av Katrine - 23 april 2009 14:46

Fasiken vad jag har svårt att skriva idag.... Hmm, kanske är för att mitt humör inte är på topp helt enkelt...


Sol..Trött...Moa....Fika...Glass...Tidig dag....Möte


Förhoppningar... Rädlsa... Telefonen=)... Mys... Känslor.... Humöret upp & ned...


semester....utomlands....kärlek...funderingar...ka
ffe....vänner...Tidig morgon... D lämnade Moa på dagis=)=)... saga... kläder


Ja, ni ser ju vad som snurrar i mitt huvud! Så typiskt mig... Skulle behöva sortera lite nu. Men väljer att bara vara för tillfället....

Av Katrine - 21 april 2009 21:34

En bild säger mer än tusen ord... För mig är ni alla betydelsefulla!

Av Katrine - 21 april 2009 17:23

Rädsla.... finns mycket att känna där... men så mycket svårare att beskriva eller försöka få ner i ord...


Skit att jag ska ha så svårt att få ur vad jag menar och känner. Ibland känns det som en omöjlighet! Men träning ger färdighet har jag hört....


Den här veckan är jobbig... hatar att vara negativ, och försöker göra allt för att det ska vända. Men just nu bara är det så! Bättre att vara sann mot mig själv iaf!


Rädsla finns i många olika nyanser. Och den påverkar på olika sätt. Tyvärr gynner den inte alltid, men ibland kan den leda till förändring. Och jag natar att det är just förändring det handlar om. Något nytt.


Så om man hanterar rädslan rätt så kan det ju faktiskt leda till något bra! Och då gäller det at lyssna till sig själv. Inte bara känna ilska, utan att veta vad jag ska göra av den....!


Blir tokig av att vara så här!! Känner inte ens igen mig själv... Så fröken negativ avslutar så för idag...Och hoppas på att det är bättre nästa gång jag skriver!

Av Katrine - 19 april 2009 20:04

Det finns så mycket att skriva om genom denna låt! Åh, vilka minnen, vilka upplevelser...och vilka väl valda ord! You´re smile is heavenly Daniel;)


Annelie, helt glasklart att jag tänker på dig när jag hör Takida! Du, jag och en massa skoj. Tokiga nätter och galna dagar, underbart!


Och slumpen eller inte.... så var det ju när takida var i sundsvall som jag träffade D ute. Mmmm, härliga minnen;)


Idag har jag ett sånt där lyckorus i kroppen. Då allt bara känns så härligt, tryggt och positivt! Och jag låter mig känna på denna känsla, jag njuter av den- fullt ut! För det känns bara så rätt och så bra!


Moa kom idag och det är så härligt att få ha henne nära. Att krama om henne innan hon somnar och viska Mamma älskar dig! Eller som takida sjunger...The heart is pumping for my life, the mind is happy and I, I will love you till the day I die!

Så lyssna och njut allihopa. Stanna och och njut av livet, det gör jag!:):)


Av Katrine - 15 april 2009 14:05

Känner mig helt tom när jag ska skriva om hur min ledighet har varit, hur påsken firades och hur jag har upplevt allt. Inte tom för att jag inte har mycket att betätta. Tro mig det har jag!


Tom för att jag blev påmind om hur jobbigt allt var när pappa var aktiv i sitt drickande. Jag vet, det finns inget jag kan säga eller göra för att få honom att sluta. Det finns inget jag kan gör för att allt ska vara som innan. Men känslor finns det och de går bara inte att hålla tillbaka....


Vet inte om jag trängt undan hur det känns, eller om mitt val av att inte prata med honom har gjort så att jag mår bättre. För det är faktiskt så, att jag mår så jävla mycket sämre när jag hör från honom. När jag tillåter honom att påverka mig.


Men känslorna är annorlunda nu motför förut. Det har jag insett! Jag blir inte längre bara ledsen och sårad. Nu känner jag besvikelse och jag känne rmig riktigt arg!


Jag är arg för att du är så egoistisk! Jag är arg för att jag ska ta rollen som den vuxna- att trösta, hålla kontakten, hålla minen... Men jag vill inte längre. Jag är bara så less nu!


Så just nu gäller det att fokusera på mig själv. Se det jag har och vad jag har att vara lycklig för, oavsett vad som händer omkring mig.


Jag är riktigt lycklig över hur mitt liv ser ut idag! Jag har en helt underbar dotter som jag älskar över allt anat!

Igår fick vi en helt underbar dag tillsammans. Vi städa och fejade, myste och skrattade.Vi bara var, och det var guld värt!


Jag har träffat en underbar människa som får mig glad. Att göra saker tillsammans, eller att bara vara är lika underbart- precis som det ska vara!

Och att få del av hela släkten är underbart! Underbart för att jag känner mig bekväm, för att jag är bara jag och njuter fullt ut=)


Så jag väljer att leva här och nu, njuta av det jag har och ta en dag i taget... Det är ju trots allt mitt eget val..!

Av Katrine - 13 april 2009 22:29

Ovido - Quiz & Flashcards