Alla inlägg under augusti 2011

Av Katrine - 29 augusti 2011 09:46

I helgen har svärfar och älskade Daniel byggt farstukvist. Själv har jag försökt att ta barnen och laga mat och de sysslorna räcker och blir över. Men det har fungerat och vi har båda uppskattat det vi gjort för varandra!


För jag är jätte glad att ha en händig sambo, vi planerar hur vi vil ha det och VIPS så blir det faktiskt av! Änne en del som gör att jag älskar dig Daniel!;)


Förra året var vi på bröllop och det var då jag fick höra en låt som verkligen beskriver kärleken för någon. När man träffat den rätta och känner att man utvecklas tillsammans... En låt som sätter ord på hur jag känner för min älskade:)

Så lyssna och njut:)

Av Katrine - 26 augusti 2011 11:12

Det har inte innan nu slagit mig hur grym barn kan vara mot varandra... Visst har jag sett att gränsen är hårfin innan skoj blir mobbing, och eftersom jag jobbar med barn så har jag även insett att mobbing sjunker längre och längre ner i åldern. Skrämmande, men sant!


Tyvärr är det nog så att man inte riktigt inser hur maktlös man är och hur ont det gör som förälder/närastående när någon man tycker om far illa...


Min kära underbara dotter har börjat en ny skola, och hennes syn är att alla ska vara med varandra och hon är inte heller blyg i att fråga om hon får vara med och leka.


Det här en är viktig syn jag har velat lärt henne, men det finns en annan sanning med. Och det är den att alla inte tänker så.


Det gör fruktansvärt ont att höra att hon inte får vara med och att hon tycker att några är elak med henne. Oavsett hur mycket kunskap jag har så tar mina mamma känslor över nu!


Som TUR är har jag en väldigt modig, positiv och frammåt tjej som söker nya vänner och inte ger upp! Hon är världens bästa!! Jag älskar dig Moa!


Daniel och jag står på sidan om och känner oss helt maktlös.. Menn med tiden löser det sig nog och om några dagar, veckor känns nog allt mycket bättre för oss alla:)


Det är inte lätt med nya omställningar, det tycker inte ens jag som vuxen! Huvudsaken är att man kan prata om det så finns lösningar till allt!


Så jag skänker en extra tanke till alla där ute som går till skolan, jobbet eller någon annanstans och har ont i magen, känner sig utanför och rädd. Ni är värd det bästa och klarar allt ni vill!!!

Av Katrine - 22 augusti 2011 14:20

Tänk vad fort livet kan ändras, sedan jag bloggade sist är jag nu 2 barns mamma med lite mer livserfarenhet i bagaget:)


Den 23/7-11 födde jag vår Son Hugo och det är verkligen en erfarenhet som ag är stolt över! Jag är så stolt at jag vågade föda och lita på min egen kropp. För resultatet blev ju ett mirakel!

Jag kallar min förlossning en drömförlossning, dela för att jag utmanade mig själv på flera olika sätt. Men också för att den fick så bra!

Så det känns verkligen som om jag har lyckats med nåt nästintill omöjligt, typ ett maratonlopp som jag lyckades komma i mål på! JAG hade kontroll över min egen kropp och lät inte rädslan styra. Och för det är jag mäkta STOLT!

Dessutom hade jag en helt underbar fästman vid min sida som fick mig att tro på mig själv och som visste precis vad jag ville ha och behövde, utan att jag behövde säga något. Det kallar jag teamwork oh självvänner!;)


Förutom den stora grejen så har även mitt andra barn blivit STOR! Idag började hon på 6 års och gissa om hon var stolt när hon kom hem (SJÄLV!) från förskoleklassen idag!

Jag är så stolt att ha en sån fin dotter och att hon är MIN! Älskade underbara Moa, du är bäst!


De senaste dagarna har jag träffat vänner och det har fått mig att inse hur lyckligt lottad jag är i livet! Jag är så stolt att ha just er i mitt liv och över den relation vi har tillsammans!


Så summan av kardemumman är jag sjujäkla STOLT idag;)


Ovido - Quiz & Flashcards