Alla inlägg under mars 2011

Av Katrine - 30 mars 2011 19:17

Vilken blandning det är med en gravidkossa som bara sprutar hormoner (JAG) och en sexåring som beter dig som en minitonåring. Då finns inte alltid orken och lugnet kan jag säga...


Säget inte heller att jag är stolt eller nöjd över hur jag betedde mig, men orken fanns bara inte. Moa skrek, jag stängde in mig och tyckte mest synd om mig själv.


Men så kom min kärlek, min räddande ängel. Min familj! Daniel tog över och han gjorde det SÅ bra! Moa kom och bad mamma om ursäkt och det kan jag säga sitter LÅNGT inne!


Så skönt att ha någon att dela dessa stunder med, som kan ta över och låta mig hämta andan. Jag är otroligt tacksam över att han fanns där för både Moa och mig idag!


Han är väl värd en AW med lite god mat och dryck i morgon. Jag älskar dig Daniel, helt klart lite mer för varje gång en sån här sak sker. Det är magiskt och jag känner hur vi som familj växer:)

Av Katrine - 25 mars 2011 16:37

Det är inte lätt att älska en alkoholist, oavsett vilken relation man har till han/henne. Man väljer inte vilken mamma eller pappa man får och man kan inte alltid styra sina barn val i livet. Sedan finns det dem som träffar in livs stora kärlek och inser att det inte alltid räcker med att älska någon...


Att växa upp med någon alkoholist i sin omgivning påverkar, och många blir själv sjuka i sitt medberoende. Man skapar sig karaktärer, metoder, handlingar för att klara av den "verklighet" man befinner sig i.


Jag tycker aldrig jag har haft svårt att prata om att min pappa är alkoholist, och jag har inte alltid trott att det ska ha påverkat mig så pass mycket som det har i livet.


För när man växer upp med en alkoholist till pappa är det många bitar som kommer att fattas i det vuxna livet. Även i barndommen. För mig har inte alltid tryghhet, ärlighet och den ovillkorlösa kärleken varit en självklarhet.


Men det finns verkligen hopp och helt klart kan alla välja att gå sin egen väg i livet. Personligen tycker jag inte att det har varit varken lätt eller smärtfritt. Men idag känner jag att jag lever precis det liv jag valt att göra. Och bara den tanken får mig lycklig!


Jag kan bara prata för mig själv, men även om en alkoholist sårar och tar så mycket energi så har jag aldrig slutat älska min pappa. Jag hatar hans alkoholistiska personlighet. Men min riktiga pappa älskar jag över allt annat!


Av Katrine - 11 mars 2011 12:40

Jag blir så otroligt glad av den här låten, den låter Glad, det är fin text och precis som jag känne roch är just idag. Trevligt!;)

Av Katrine - 9 mars 2011 19:10

Nu lääängtar jag till jag, VI kan känna vår prins! Jag har känt lite sparkar, men vill bara ha mer!:)

Längtar till resten av familjen får känns hur lillebror säger hej;)


Tänk att man kan ha relationer som verkar menade just när man står i vissa situationer i livet! Jag fick beösk av några i kväll som det är just så med! Vi träffades när vi båda var själva och hittade varandra ganska snabbt...


Sedan dess har vi fått barn och separerat båda två... och i ala dessa delar av livet har vi sökt oss till varandra. Helst underbart tycker jag, magikt på något sätt:)


Vänner och andra nära relationer är helt magiskt i sig, för oavsett vad så innebär det e hel del känslor! Men det är helt underbart när man inser att man har vänner för livet, som finns i vått & torrt. Och just den äran har jag, kram till er alla!




Av Katrine - 3 mars 2011 08:26

Ännu ett år har flytit på & idag är det 6 år sedan min kära mamma lämande oss! Saknaden är fortfarande enorm av dig, och jag kan minnas smärtan som igår. Men för mig finns det bara glada minnen och jag har ett leende på läpparna när jag ser dig framför mig!


På något sätt verkar min kropp minnas hur jag mådde när jag var gravid med Moa och allt det här hände. För hormonerna går upp och ned i kroppen och jag hänger knappt med på vad jag känner själv...


Därför är jag enormt tacksam över min familj. Såna här gånger blir kärleken bara större och jag är glad att NI finns!



Av Katrine - 1 mars 2011 20:38

Så stolt att ha Daniel & Moa. Jag älskar er!

Ovido - Quiz & Flashcards