Alla inlägg under februari 2010

Av Katrine - 25 februari 2010 12:25

Åh vad jag får träna mitt tålamod nu. Och vad underbart att jag får träna på min egen tro...!!


Känner mig redo att flytta ihop nu. Det känns rätt. Men ett boende kommer inte bara och ramlar ner i händerna på oss..


Tycker vi har tittat på många lägenheter nu. Vi har ju till och med varit med på 2 budgivningar! Men nej nej...


ALLT har sin mening. Det är något jag alltid sagt och trott på. Men ofta är det lättast att tro på dte när man sitter med facit i hand.


Men jag tror, jag tror verkligen på det här!!! Lite tid och tålamod bara...

Av Katrine - 21 februari 2010 11:29

Jag njuter fult ut. Njuter av tanken av att ha sanna vänner.


Man kan inte få allt i livet. Det är viktigt att prioritera det man tycker är viktigt och vad man verkligen vill.


De gånger jag har försökt att göra allt på samma gång, finnas för alla så blir det bara halvhjärtat. Då är det vikrigt att vara ärlig mot sig själv och fokusera på vad man verkligen finner är viktigt i livet.


Och det krävs nog mycket tid och eftertanke för det. Det är kanske för det jag varit med om som jag vet vad jag vill. Jag vet vad jag vill prioritera och behöver. Sedan är det bara att försöka följa sitt hjärta och satsa på det!


En av de saker jag vill är äkta vänskap. Och det har jag, och är oerhört tacksam för!


En annan sak är att leva familjeliv med min kärlek och ängel Moa!

När jag är ensam så saknar jag deras närhet, röster och skratt. Jag saknar de stunder vi är tillsammans och bara lever livet. Vardagen flyter på och allt är bara vardag... Men det är dessa stunder som värmer mitt hjärta!


Och vetskapen om att jag VILL det här är en trygg och skön känsla. En viktig känsla för att känna att jag lever mitt liv just som jag vill:)


Så jag äör tacksam för att vet det, känner det och lever det.


Älskar er!

Av Katrine - 19 februari 2010 15:26

Att  ha vuxit upp med en pappa som är alkoholist har inneburit många konsekvenser i mitt liv. Konsekvenser som påverkat mina nära och kära, mig själv, mina handlingar och mitt liv.


Det var först efter jag insåg att jag var medberoende som jag gjorde ett aktivt val att välja hur jag vil leva mitt eget liv! Och när beslutet var fattat så kämpar jag som bara den för att leva mitt liv varje dag!


Trots denna beslutsamhet så kan känslor och tankar kollidera. Ibland kan jag verkligen tänka att jag vill INTE känna så här. Men käsnlorna bara kommer, och jag måste acceptera att de finns för att jobba bort dem...


En stor känsla som jag får kämpa med är RÄDSLA! Rädd att ta plats, rätt att bli sårad, rädd att känna tillit och trygget, rädd att inte duga, rädd att släppa kontrollen...rädd rädd rädd!


Och så är det bara. Jag är rädd. Men jag vägrar låta rädslan styra! Inte längre!


Ofta när jag går på alanonmöten så inser jag att jag är inte ensam om mina tankar och känslor. Och bara det är så skönt att veta!


En dag i taget...

Av Katrine - 12 februari 2010 12:45

I helgen är det alla hjärtansdag. Och för mig innebär det att visa uppskattning till de människor jag älskar.


Det innebär att ge tid för varandra, göra saker man blir glad av och visa uppskattning.


Hur kan jag göra för att på något annat sätt än det vanliga visa att jag älskar någon?


Jag kan utgå ifrån vad jag själv skulle bli glad av, vad Daniel uppskattar och mixa ihop det till något vi båda kommer att minnas.


Alla hjärtansdag har inte varit en viktig dag för mig. Men när jag har suttit själv en dag som den har jag insett vad dte är jag vill ha...


Jag vill ha närheten till mina nära och kära. Jag vill känna mig älskad och sedd. Jag vill dela några fina minnen och skratt med en människa som betyd mycket.


I helgen är Moa gos med sin pappa så vi får fira när hon kommer hem till oss:) Men mamma älskar dig, ver allt annat på jorden. Du är världens bästa Moa!


Och till alla mina underbara vänner.. Jag har sagt det förr och det tål att sägas igen. Ni är ovärderliga!


Mamma, jag saknar dig. Men du finns alltid i mitt hjärta!


Mina syskon, pappa och annan mixad släkt...;) Jag älskar er alla och är glad att jag har just er i mitt liv!


Daniel. Är så glad att det är vi. Uppskattar de stunder vi har tillsammans, vardag som helg....Jag älskar dig!

Av Katrine - 10 februari 2010 17:07

Hur ska man veta att man använder den rätta magkänslan, när andra val man gjort i livet kan ha blivit så tokig...?


Visst, jag kanske inte lyssnade på den lilla röst som pratade till mig. Men jag valde ändå min egen väg, gjorde egna val och trodde att det var det rätta just då.


Men så står man där igen, och andra val i livet väntar. Livet rullar på och det kommer alltid fler val att välja... Och det är när man gör det och det görs så medvetet som känslan av att det är rätt infinner sig.


Oavsett om känslan finns så är förnuftet kvar och erfarenheten gör så att jag vet allt inte är guld och gröna skogar jämt.


Men jag tror ändå på att livserfarenhet och att alltid satsa på sig själv gör så att jag kommer att välja de rätta valen just för mig. Jag gör det för att jag vill tro, jag vill känna och jag vill absolut leva mitt liv!


Jag vill inte stå och tänka..."Tänk om"... För det är bra nu, just nu jag lever mitt liv!


Och om mina val är medvetna så är jag helt säker på att det är en mening med allt=)

Av Katrine - 8 februari 2010 20:14

Livet handlar verkligen om att ge, och på så vis får man så mycket tillbaka! Genom att ta ett steg tillbaka kan man ge tid till eftertanke och mognad.


För mig krävs det ganska mycket av mig själv. Även fast att det är jag som behöver tiden. Rädlsan träder in och gör mig svag..


Men genom att visa tålamod så har jag sett att alla saker behöver inte lösa sig på en gång! JAG behöver inte ha alla svar, för de går inte alltid att tvinga fram.


Man ska alltid vara ärlig mot andra och framför allt sig själv. Så jag menar inte att man ska styra sina käsnlor åt sidan. Men ibland hjälper det faktiskt att låta dem vila lite för att själva få flyta upp till ytan.


Det finns några människor som har gjort just detta för mig. Och till et är jag oerhört tacksam. Jag vet också att jag har gjort samma för nära och kära i mitt liv. Och det glädjer mig=)


 


Ikväll är mina två hjärtan i övik. De har åkt dit tillsammans och ska hälsa på familjen Frisk! Jag tvekar inte en sekund att de har hur mysigtsom helst. Men JAG saknar dem som en tok...


Men nu gäller det att se vad man har, vad man får och vad det kan bli! Och DÅ känns det helt underbart=)


Älskar er...


Av Katrine - 6 februari 2010 15:26

...är det bästa, mäktigaste och helt otroligaste jag någonsin har gjort! Så stark är min känsla för att jobba med mig själv på det här viset!


Jag har alltid sökt efter svar på olika frågor i livet. och det jag alltid konstaterat är att det finns inga enkla genvägar. Det är ett ständigt arbete som handlar om att vara ärlig och öppensinnad.


Genom den vägen har jag hittat min inre harmoni. Jag har hittat svaret på frågan om hur jag ska göra när jag befinner mig i situationer som känns helt omöjliga. Då ska jag fokusera ännu mer på mig själv.


Endast då kan jag må bra och vara sann till både mig själv och min omgivning!


Ovido - Quiz & Flashcards