Alla inlägg under januari 2012

Av Katrine - 29 januari 2012 14:50

I helgen fick jag äntligen överraska Daniel- som jag längtat! Han blev glad och väldigt överraskad när vi åkte till scandic istället för hem:)


Och vad UNDERBART vi hade det! Vi bastade, åt middag på olearys och tog några glas tillsammans med Anna och Mattias. Sedan sov vi tillsammans en HEL natt och njöt av en hotellfrukost! Det kändes som världens bästa spaweekend, helt oslagbart att få tid tillsammans:)


Jag älskar dig, nu, sen och alltid Daniel!


När jag hade bestämt mig för att överraska med en sån här kvää örjade jag fundera på vilken som skulle kunna ta Hugo. Och Moa ville ärna vara barnvakt tillsammans med Martin... Det fick mig att fundera....


Det är olika reaktioner när det handlar om at ha bra kontakt med sitt EX. Och om jag skulle lyssna på alla andra så skulle jag inte veta varken ut eller in....


Men för MIG och OSS handlar det om att våra barn ska ha en bra relation med sina föräldrar. Innebär det att jag har en bra relation med mitt EX som är min dotters pappa så är det bara BRA!


Jag skulle göra allt för mina barn och när man väljer att inte leva tillsammans ser jag det som det (näst) BÄSTA man kan få- en bra relation så alla mår bra!


Jag skulle aldrig göra något som inte känna bra för hela min familj. Men vi är alla överens om att det handlar om våra barn välmående.


Jag tycker jag ofta har fått förklarat...nästan försvarat min relation med Martin. Och visst, jag kan hålla med om att det är ovanligt att man är vänner och överrens när man gått ifrån varandra. Men nu är vi det och vi har ett barn tillsammans.


För Moa är det bara en naturlig del att vi ses och hjälper varandra- allt gör att alla ska må bra!


Jag jag är otroligt lycklig att ha träffat mannen i mitt liv idag som ser Moas pappa som en viktig del i hennes liv och accepterar verkligheten just som den är- Just så enklet är det:)  

Av Katrine - 29 januari 2012 14:50

I helgen fick jag äntligen överraska Daniel- som jag längtat! Han blev glad och väldigt överraskad när vi åkte till scandic istället för hem:)


Och vad UNDERBART vi hade det! Vi bastade, åt middag på olearys och tog några glas tillsammans med Anna och Mattias. Sedan sov vi tillsammans en HEL natt och njöt av en hotellfrukost! Det kändes som världens bästa spaweekend, helt oslagbart att få tid tillsammans:)


Jag älskar dig, nu, sen och alltid Daniel!


När jag hade bestämt mig för att överraska med en sån här kvää örjade jag fundera på vilken som skulle kunna ta Hugo. Och Moa ville ärna vara barnvakt tillsammans med Martin... Det fick mig att fundera....


Det är olika reaktioner när det handlar om at ha bra kontakt med sitt EX. Och om jag skulle lyssna på alla andra så skulle jag inte veta varken ut eller in....


Men för MIG och OSS handlar det om att våra barn ska ha en bra relation med sina föräldrar. Innebär det att jag har en bra relation med mitt EX som är min dotters pappa så är det bara BRA!


Jag skulle göra allt för mina barn och när man väljer att inte leva tillsammans ser jag det som det (näst) BÄSTA man kan få- en bra relation så alla mår bra!


Jag skulle aldrig göra något som inte känna bra för hela min familj. Men vi är alla överens om att det handlar om våra barn välmående.


Jag tycker jag ofta har fått förklarat...nästan försvarat min relation med Martin. Och visst, jag kan hålla med om att det är ovanligt att man är vänner och överrens när man gått ifrån varandra. Men nu är vi det och vi har ett barn tillsammans.


För Moa är det bara en naturlig del att vi ses och hjälper varandra- allt gör att alla ska må bra!


Jag jag är otroligt lycklig att ha träffat mannen i mitt liv idag som ser Moas pappa som en viktig del i hennes liv och accepterar verkligheten just som den är- Just så enklet är det:)  

Av Katrine - 21 januari 2012 11:31


Det är som att försöka pussla ihop två världar och få ihop till en verklighet när man känner en alkoholist. Idag kan jag känna stor sorg att denna jä**a sjukdom ska ha min pappa så hårt....


När jag ser alkoholister som sitter och dricker på stan så förundras jag alltid över att de på nåt sätt ser ut som toåringar. Det är som att tiden har stannat och de lever i en egen verklighet, ganska nöjda just här och nu.


Men som de flesta av oss vet så finns det ju en annan sanning med, och det är den sanningen vi anhöriga får leva i. Konstigt, när jag sitter och pratar med min nyktra pappa är det som att det inte existerar något annat...


Men så faller verkligheten på och jag inser lika fort att det bara var en del av min egen verklighet.


När jag lyssnade på Melissas låt så slog det mig att vi är ala kanske lite dysfunktionella? Vi har alla vår egen verklighet vi lever i;)


Konstigt och djupt inlägg idag.. Jag avslutar med att säga att den här låten är till min stora kärlek i livet. Den förklarar hur jag känner för dig Daniel=) Puss


Av Katrine - 20 januari 2012 07:56

Så har jag klarat av första veckan på jobbet. Och det har varit en jobbig vecka...allt är nytt och jag är ovan. Separationsångest från Hugo på det gör det hela inte enkelt... Men nu kan det bara bli BÄTTRE!:)


I helgen ska jag MYSA OCH NJUTA av min familj, dessutom ska vi vara med goda vänner och ha det trevligt. Jag längtar!


En sak är säker, det bästa med att jobba igen är att man får HELG! Nu är det fredag!!

Av Katrine - 15 januari 2012 20:07

Nu har jag gjort det, jag delade första steget och jag känner mig MÄKTA STOLT!


Det som berörde mig mest var att jag gjorde det för min egen skull, men flera vacka underbara människor kom fram och berättade hur jag hade berört dem på olika sätt!


Jag kan inte uttryck hur mycket känslor och tankar jag har. Men en sak är säker- jag vill göra det igen!=)

Av Katrine - 15 januari 2012 11:43

Jag är så stolt! För bara en vecka sedan fick jag förfrågan att vara sponsor och det är en sån stor sak, ett diplom på hur långt jag kommit i mitt arbete för mig själv!


Och igår fick jag frågan om jag ville dela om det första steget på sinnesrogudstjänsten! Vilken grej, vad stort, vilken utmaning!


Och jag ska göra det, jag ska våga, jag ska övervinna min rädsla att stå inför massor av människor och berätta om mig själv!



Av Katrine - 10 januari 2012 11:58

Så var det dags! Nu är det nedräkning till jag börjar att jobba om 6 dagar! Förre veckan kände jag mig nervös och lite rädd, men efter att ha varit på möte med mitt jobb så LÄNGTAR jag!


Jag ser fram emot att ha en vardag och träffa mina arbetskollegor igen! Jag ser fram emot att bita i äpplet och anta nya utmaningar!


I mitt jobb träffar jag många olika föräldrar och barn. Och jag älskar utmaningen med att vinna deras förtroende så att vi tillsammans kan utvecklas och lära av varandra! Att vara mamma gav mig mycket i mitt jobb! Jag vet att det gör fruktansvärt ONT som förälder att lämna sitt barn. Så därför är TRYGGHET det absolut viktigaste för mig när jag själv väljer förskola.


Men eftersom jag jobbar med det är är deras förhållningssätt, miljö(både inne och ute) och atmosfären väldigt viktig för att jag ska känna att mitt barn få den utmaning han/hon behöver!


Det jag nu är nyfiken på är om det är en "arbetsskada" eller hur funderar alla andra föräldrar där ute?? Vad är viktigt på erat barns förskola?? Och vad gör en förskola till "dålig"- med andra ord när trivs man och när trivs man inte??


För hur än det är så är det ju er(min) skatt som förskolan tar hand om. Och så kommer det alltid att vara utifrån ett förälder perspektiv!


Så för mig är det en STOR ÄRA att få ta hand om era barn och se dem växa:)

Ovido - Quiz & Flashcards