Alla inlägg under april 2010

Av Katrine - 27 april 2010 20:55

Just nu saknar jag min älskling som är i Sthlm. Vad snabbt man blor van någon annans närhet!


Just nu saknar jag Carro, Ida, Anna, Sandra, Marta....MÅNGA av mina vänner. Alla har fullt upp med sina liv & det är helt fantastiskt! Men ibland skulle det vara SÅ skönt att vara barn igen och bara få leka:)


Just nu längtar jag till semester. Att få vara med nära & kära och bara njuta av den LEDIGA dagen!


Just nu saknar jag många från mitt gamla jobb. De sken som en sol och gjorde min vardag till en godispåse. Man visste aldrig vad som väntande;)


Just nu är jag oerhört glad att få jobba med Sofia. Det är en helt fantastisk tjej som gör min vardag bättre! Stor kram till dig!


Just nu är jag motiverad & taggat för att springa vårruset & tjejmilen. Jag längtar och jag tränar för att bli nöjd:)


Just nu saknar jag min släkt. Drömmer om att ha en släktmiddag och allt bara ska vara...


Just nu gläds jag för den nya familj jag få vara en del i. Är så glad att träffa Ruth & Therese ikv:)


Just nu inser jag att jag har så mycket värdefullt i mitt liv!



Av Katrine - 20 april 2010 20:58

Nu har jag motivation, jag har viljan och jag ser målet! Det är en härölig känsla när man har bestämt sig för något och kämpar för att nå sitt mål.


I år ska jag klara att jogga tjejmilen och få bättre tid än förra året. Och innan dess är det vårruset som jag ska kämpa mig till en bättre tid i!


Jag är taggad och har kämparglöd som få nu! Jag VILL verkligen det här. Och på köpet är det något som ger mig energi, ger kraft och är bra för min hälsa!

  

Av Katrine - 14 april 2010 08:37

Jag har helt klart världens bästa Moa! Ser hur min dotter utvecklas och för varje dag älskar jag henne mer och mer!


Eftersom många av mina vänner får barn nu så fick det mig att fundera på hur det var för mig... Och jag konstaterade att man förskönar bilden en aning med åren;)


Men helt klart så förstod jag inte bubblan av lycka som alla försökte förklara. Kan låta grymt, men för mig var det inte naturligt att älska en människa jag aldrig träffat...


Och den känslan har jag accepterat fullt ut idag. För jag älskar henne mer än jag någonsin kunde ana!


För varje dag som gick sedan hon föddes så lär vi känna varandra. Vi utvecklas tillsammans och det är en alldeles underbar kärlek!


Idag så sitter vi och äter frukost och kollar ut på den underbara solen, Moa lyser med sina ögon när vi pratar om att vi ska flytta och jag inser att hon är världens bästa Moa!


Liten börjar bli stor nu. Hon börjar fundera på livets frågor, hur kommer vi till och vad är döden?


Och tänk vad underbart att jag, vi kommer att få uppleva alla Moas framgångar! Vi kommer att finnas för henne oavsett vad, och älska henne ovillkorlöst!

Av Katrine - 13 april 2010 08:24

Satt just och fundera vad som händer i mitt liv JUST NU och hur det påverkar mig känslomässigt idag...


För mig är eftertanke och reflektion viktig, men som lätt har gått över till ältande och inte alls gett så mycket till att blicka frammåt...


JUST NU, här idag sitter jag med min lilla Moa och myser framför TV:n. Hon är sjuk och behöver lite extra omtanke=) Och det får mig att fundera på hur jag själv blev omhändertagen när jag var sjuk och liten.

Mamma hyrde alltid en film och gav mig allt jag ville ha! Jag älskade den tiden tillsammans, för vi umgicks verkligen då!


JUST NU så är min älskling i Sthlm och jobbar. Det får mig att känna saknad, men också tid för reflektion över hur vi har det och hur det känns! Därför inser jag också att vi verkligen är där vi vill idag!

Det känns att vi är på väg åt samma hål, till samma mål!


Och ett av målen är ju också något som sker JUST NU å både mitt å våra liv, vi söker HUS! Ett hem där vi alla tre kommer att bona in oss i! Ett hem som visar att vi vill satsa på varandra och att det verkligen känns så bra!:)


Det innebär också att vi ska sälja min lägenhet, och det är delade känslor! För hur än det är har dte varitmitt hem i tre år. Jag har klarat mig själv där, gjort det till mitt. Och nu ska jag släppa det för att gå ännu ett steg i mitt liv...Spännande!


JUST NU försöker jag satsa mycket på träning! Jag har vårruset i första sikte och sedan kommer tjejmilen att vara nästa mål! Och för mig känns det verkligen viktigt att ha mål i livet!


JUST NU ska många av mina vänner få eller har fått barn! Eller så förlovar de sig, flyttar ihop eller söker efter sin kärlek...Och oavsett vad så är jag så glad för alla! Och framför allt så är jag så stolt över att ha just ER som mina vänner!!


Och jag? Jo, jag har lärt mig att njuta av JUST HÄR & NU;)

Av Katrine - 7 april 2010 12:22

Av Katrine - 6 april 2010 11:42

En högtid som påsken får mig verkligen att sakna mamma, minnen kommer tillbaka och jag blir påmind om hur mitt liv ser ut idag.


Det är också viktigt att uppskatta det jag har, glädjas för allt som jag är tacksam för och leva här och nu!


Den här påsken har varit helt underbar för mig! Jag har firat det med min egna lilla familj, tillsammans med Daniels släkt! Det har varit som att öppna ett helt nytt påskägg med jätte många goda godisar som får mig att le!


Dessutom har jag min egen släkt som har firat på sitt håll, ätit sina gobitar och njutit av vad som finns. Just här och nu=)


Att få ta del av en annan fanmilj är verkligen vackert för mig! Det fyller mig med glädje och jag verkligen njuter av att jag är en del av det!


Moa har verkligen njutit fullt ut av all uppmärksamhet, av att bli lite extra bortskämd och ompysslad av "farmor och farfar":)


Dessutom ska min lägenhet ut till försäljning nu, och en helt ny, spännande tid väntar! Jag längtar!

Ovido - Quiz & Flashcards