Alla inlägg under juli 2009

Av Katrine - 31 juli 2009 00:03

Sitter på balkongen hos mina svärföräldrar och är slut men nöjd efter några hektiska dygn...


Åkte till Örnsköldsvik för att finnas för Daniel som har förlorat sin farfar. En sorg som är jobbig att gå igenom, men som känns bäst att gå igenom tillsammans med nära och kära.


Mitt i allt så får jag en smärta så ont att den var svår att beskriva, så helt plötsligt fick Daniel vara stöd för mig. Och han fanns där, hela gtiden och jag känd emig så trygg. Så glad att jag har dig!


Så efter en natt på akuten så blev jag faktiskt bra, och jag har fortfarande inga smärtor. Så ikväll har vi fixat med husvagnen som vi nu har! Och just ikväll så insåg jag att jag delar något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva igen.


Jag får sitta med en familj och känna mig "som hemma". Vi skrattar och har det allmänt trevligt och jag känner mig bara belåten och trygg. Det är en sån enorm känsla!


Jag är så oerhört tacksam att ha träffat någon som jag tycker så mycket om. Jag är glad att få dela glädje och sorg med dig och alla runt om dig!


Så ikväll lägger jag mig och känne rmig nöjd. Nöjd med livet=)

Av Katrine - 28 juli 2009 11:20

Min älskling fick en husvagn!! Åh, fatta vad myigt att kunna ha minisemestrar och känna att det här är "vår"...:)  Moa blev så glad när jag berättade, hon älskade verkligen husvagnslivet!


Idag fick jag ett samtal av en vän, det behövdes. Tack kära du! Jag är så stolt över dig, stolt över att få vara din vän!=)


Tyvärr har jag lite ont i magen idag. vet inte alls vad det är, men försöker bara att ta det lugnt och vila. hoppas på att bli bättre när jag få bli omfamnad av Daniel=)



Av Katrine - 27 juli 2009 15:44

Allt ska man inte förstå, det är bara så. Men är så frustrerad just nu. Så ledsen och besviken. Åh, jag vet inte vad jag ska göra med alla känslor...


Det kan vara svårt att bara fokusera på sig själv när man tycker så starkt om något. Men vad kan jag göra åt någon annan? Inte ett skit, jag kan ju bara ta ansvar för mig själv.


Och den här gången innebär det en hel del besvikelse och sorg. Jag får känna det helt enkelt. Orättvisa.


Så jävla less på delar av livet just nu

Av Katrine - 26 juli 2009 21:23

Nu är vi hemma i sundsvall igen och jag kan bara sumera semestern som helt underbar! Det är så här det ska kännas! Att bara vilja vara nära, njuta av varandras sällskap och ta dagarna som de kommer...


Och det har vi gjort! Vi har fått känt hur det är att vara som familj, och det känns helt fantastiskt för mig. Det är det här jag vill!


Jag vet att livet har sina vändningar, det blir inte alltid som man har tänkt sig. Men var sak har sin tid och man får ta en dag i taget...


När det sker kriser i livet får man sig en funderare. Lever jag som jag vill leva mitt liv? Vad vill jag uppnå, och vilka är mina drömmar?


Den här gången konstaterade jag att det har hänt så mycket inom mig! Jag känner mig starkare i mig själv. jag vet vad jag vill och jag vet att saker inte kommer till mig gratis..


Så ikväll tänder jag ett ljus, och tänker på de som inte är med oss längre...

Av Katrine - 24 juli 2009 10:26

Husvagnssesmestern flyter på. Idag är det sol och man känner att det känns lite roligare, lite mysigare och lite bättre...:)


Men tänk att man kan ha det så bra, trots regn, blåst och bilåkning. Då är det bra!  

Det känns verkligen så bra, när man tillåter sig att bara känna och vara just här och nu. Njuta av livet och hur bra man verkligen tycker att det känns. Kaqn det verkligen vara så här bra!? Underbart!


Nu har Moa hittat en vän och leker med. Så snart ska vi göra oss iordning och besöka Motala. Ikväll blir det kanske ett kvällsdopp...det är ju trots allt semester;) 

Av Katrine - 24 juli 2009 01:08

Nu är semestern här, som jag väntat! Men stannar men verkligen upp och njuter, ser vad man får och njuter lever här och nu?


Vi har haft fem fantastiska dagar med massor av upplevelser. Det började med att vi åkte till Örebro och träffade Emma och Johan. Så roligt att trräffa en vän som jag inte sett på ett helt år. Snacka om energi!


Sedan bar det av till skara till en vän tilll Daniel. Moa fick några nya vänner och jag fick träffa nya människor. Roligt! Och det var den här dagen jag insåg att det är viktigt att stanna upp och njuta just här och nu!


När vi besökte ett gammalt kloster som verkligen var jättefint hörde jag en äldre dam beskriva hur otroligt vackert platsen var! Hon lät verkligen helt salig. Och då slo det mig vad viktigt det är att se vad man har...JUST HÄR OCH NU!!


Resan gick vidare till Gränna där Moa fick åka både båt och se hur man gjorde polkagrisar!


Nu är vi i Vadstena på en camping och har det jätte mysigt! Frank och Helene har hälsat på oss och grillat.


Jag kan inte säga annat än att jag njuter... JUST HÄR OCH NU!!=)=)


Och som jag fick i ett sms....Äntligen min vän, upplever du det familjelivb du så länge väntat på!! 

Av Katrine - 10 juli 2009 10:11

Ännu en regnig dag på semestern... men vet ni vad, det gör mig ingenting! Ser det som ett sätt att ta det lugnt, varva ner och bara vara... Det är då man lyssnar på sig själv och vad man behöver!


I natt hade jag en sån härlig dröm...


Du kom och hälsade på mig, vi fikade och pratade i timmar... Åh vad härligt det var. Precis som förr. Jag kände mig så glad och trygg. Vi pratade om allt och just då fanns bara vi. Jag är säker  på att vi behövde den stunden mamma, för jag saknar dig så...


Vill kunna visa allt som händer för dig. Vill se dig le när Moa leker och busar. För hon kan verkligen så mycket, och är så lik dig!


Jag vill visa dig för Daniel, mina svärföräldrar och mina vänner.

En enda kram, ett skratt, ett samtal...åh vad jag saknar det!Så jag är så glad att vi fick våran dröm i natt...så jag fick se dig i ögonen och säga att jag älskar dig... Kram mamma

Av Katrine - 9 juli 2009 11:55

Fick en helt underbar sovmorgon idag. har varit väldigt trött för min lilla prinsessa är väldigt pigg på morgonen. Å nu när man har semester är jag väl själv dålig på att läggha mig i tid....


Men idag så tog Daniel henne. ÅÅÅåå så underbart!! Jag fick sova och de fick lite egen tid tillsammans:)


Vi är i Ö-vik och har börjat semestern. Känns verkligen som att det är VI! En härlig känsla som får mig att le:) Moa älskar att vara här, hon leker med Ruth (D mamma) och vill upp så fort hon vaknat för att inte missa någotKan ni fatta hur bra det känns!!


Till veckan jobbar jag, och sedan åker vi på husvagnssemester. Vi ska upptäcka Sverige i olika former. Ett ordentligt test för oss alla=)=) Men med tanke på hur vi bor och det funkar jätte bra så är jag inte orolig...!


Fortsätt njut av semstern, det ska jag!

Ovido - Quiz & Flashcards